پیرهادی: قضاوت عملکرد مدیران بدون درنظر گرفتن ظرفیت ها اعتماد عمومی را تضعیف می کند

به گزارش آذر، رییس فراکسیون شوراها و مدیریت شهری در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نقش مدیریت شهری در نظم بخشیدن به چهره شهرها حتما موثر است و شهرداری و مدیران شهری خصوصاً در بخش راهداری و حمل و نقل و خدمات شهری دارای وظایف روشنی هستند که همیشه باید به روز رسانی شود و بر طبق اندوخته تجارب، ایرادات لحظه به لحظه رفع گردد.
محسن پیرهادی در گفت و گو با ایسنا، درباره ی عملکرد روزهای اخیر شهرداری در بارش برف و باران، بیان کرد: از نظر بنده عملکرد شهرداری تهران در بارش های اخیر مثبت بوده است هرچند تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله داریم اما زیر سوال بردن تلاش مدیران شهری بدون در نظر گرفتن شرایط، تجهیرات و امکانات حاصلی جز تضعیف اعتماد عمومی ندارد.
ایشان سپس اظهار داشت: برف و سرمای زمستان امسال اگر نگوییم در سالهای اخیر بی سابقه بوده حتما کم سابقه بوده است. برای سنجش مدیریت شهری و عملکردش در ایام اخیر خوب است روند مدیریت ادوار گذشته را به یاد بیاوریم، در سالهای قبل شاهد بودیم، میزان بارش های کمتر از روزهای اخیر مشکلات ترافیکی بزرگتر در شهر ایجاد کرد و حتی مدیران با نخستین بارش های پاییزی غافلگیر شدند.
پیرهادی اظهار داشت: به رغم وجود برخی مشکلات در سطح شهر که حتما باید مورد توجه قرار گیرد، معتقدم در مجموع عملکرد شهرداری تهران مثبت بوده است و در پیگیرهایی که داشتم متوجه شدم ظرفیت مدیریتی و نیروی انسانی انصافا پای کار بوده اند و همه تلاش خودرا برای خدمات رسانی به شهروندان بکار گرفته اند پس باید به آنها خدا قوت گفت.

رفع گره ترافیکی شهر در ایام برفی نیازمند ظرفیت سازی است
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، اشاره کرد: رفع گره های ترافیکی و نظم دادن بیشتر به چهره شهر در ایام برفی نیازمند ظرفیت سازی، بکارگیری تجهیزات بیشتر و دادن آموزش بیشتر و به روزتر به نیروی انسانی و خدماتی مدیریت شهری است. در دنیا هم همچنین است اگر بخواهیم شرایط را با مدیریت کشورهای دیگر مقایسه نماییم همیشه شاهدیم که بارش ها منجر به گره های ترافیکی در شهرها می شود که زیرساخت های شهری، نوع طراحی گذرگاه ها و پیاده راه ها، فرهنگ رانندگی و فرهنگ شهروندی همگی بر این مورد اثر گذار است.

نیازمند مشارکت مردم در مدیریت شهری در ایام برفی هستیم
این عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها در ادامه اشاره کرد: نقش مدیریت شهری در نظم بخشیدن به چهره شهرها حتما موثر است و شهرداری و مدیران شهری خصوصاً در بخش راهداری و حمل و نقل و خدمات شهری دارای وظایف روشنی هستند که همیشه باید به روز رسانی شود و بر طبق اندوخته تجارب ایرادات لحظه به لحظه رفع گردد. در الگوی مدیریت شهری شهرهای پیش روی دنیا، قسمتی از این وظایف برعهده خود شهروندان و محلات است، مردم در رفع مشکلات مشارکت و نقش و همیاری و همراهی دارند اما متاسفانه در کشور ما مردم از این امور روی گردانند، ما نیاز به فرهنگ سازی و تشویق به مشارکت مردمی دراین زمینه و موارد مشابه به آنرا داریم.
پیرهادی اضافه کرد: نکته مهمتر در قضاوت و سنجش توانمندی مدیریت شهری در نظر گرفتن شرایط، ظرفیت ها، امکانات و تجهیزات است. این که ما بخواهیم با عینک سیاسی همه مسائل را مورد سنجش قرار دهیم جز دل زدگی اجتماعی دستاوردی نخواهد داشت. مردم همیشه منصف تر از سیاسیون و فعالان سیاسی به مسائل نگاه می کنند، برجسته کردن برخی مشکلات در شبکه های ارتباط تعدادی از سوی شماری از فعالان سیاسی بدون در نظر گرفتن پیشینه امور، سطح تجهیزات و امکانات و چشم بستن بر تجربیات ادوار گذشته جز تضعیف اعتماد عمومی دستاورد دیگری نخواهد داشت، نگاهی که در نگاه مردم جناح بندی های سیاسی را از هم تبرئه و مبرا نمی کند.

منبع: