پیش از خطبه های نماز جمعه واحدی: انقلاب اسلامی نسخه جدید مقاومت را عرضه کرد

به گزارش آذر، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: خیلی از روشنفکرنمایان انقلاب اسلامی را جریانی زودگذر می پنداشتند، اما هویت تمدنی ایران که با معارف اسلامی غنی شده بود در مقابل این تفکر ایستاد و نسخه جدیدی از مناسبات اجتماعی که نسخه مقاومت است را ارائه نمود.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، امیر سرتیپ حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آستانه روز نیروی هوایی بعنوان سخنران پیش خطبه نماز جمعه امروز جمعه (14 بهمن ماه) ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و ولادت حضرت علی (ع)، ضمن اشاره به مردم ایران بعنوان « مردم بزرگوار و غیرور ایران» تصریح کرد: هر قدر که از زمان شکل گیری انقلاب اسلامی می گذرد تاثیرات عمیق تری از انقلاب را درک می نماییم. شاخص دشمنی ها با انقلاب اسلامی حرکت ملت برزگ ایران در سال 57 و رهایی از استکبار آثار کلان خویش را در مناسبات جهانی داشته است.
وی اضافه کرد: خیلی از روشنفکرنمایان انقلاب اسلامی را جریانی زودگذر می پنداشتند، اما هویت تمدنی ایران که با معارف اسلامی غنی شده بود در مقابل این تفکر ایستاد و نسخه جدیدی از مناسبات اجتماعی که نسخه مقاومت است را عرضه کرد که از دوره خود تا به امروز بی نظیر بوده است.
فرمانده نیروی هوایی ار تش جمهوری اسلامی ایران تصرح کرد: یکی از علل آغاز جنگ تحمیلی و استمرار دشمنی تا به امروز کاهش نفوذ غرب بر منابع نفت و گاز منطقه غرب آسیا و شکست در مسلط کردن رژیم جعلی صهیونیستی بر تحولات منطقه است. انقلاب اسلامی با پشتیبانی از حرکت های ضد استکباری نقش اساسی در حرکت های آزادیخواهانه و افول هژمونی آمریکا را داشته است.
امیر واحدی اضافه کرد: تمدن غرب امروز یک هماوردی تمدنی پیدا کرده و دشمن فهمیده است همانگونه که رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم مطرح فرمودند تمدن بزرگ اسلامی درحال شکل گیری است و از همین رو تمام ابزارهای خویش را برای مقابله با آن به کار بسته اند که محصول آن جنگ ترکیبی است؛ جنگی که نقطه های امیدبخش را هدف قرار داده و به دنبال انحراف یا انصراف ملت ایران از مسیر پیشرفت هستند. در تاریخ صدر اسلام هم مشاهده می نماییم هرگاه لشکر خودی به پشت خیمه های دشمن می رسید دشمنان تزویر را به کار می بستند که نمونه بارز آن بر سر نیزه کردن قرآن ها بود. همان جنگ نرم در شکل امروز خود به شکل پیچیده تر جنگ ترکیبی است که در چنین شرایطی فرماندهی معظم کل قوا از سال قبل فرمان جهاد تبیین را بعنوان یک امر فوری و ضروری صادر کردند.
فرمانده نیروی هوایی ارتش در مورد نقش نیروی هوایی در انقلاب و خوداتکایی پساانقلاب اظهار داشت: دهه فجر مقارن با بیعت تاریخی کارکنان نیروی هوایی ارتش با امام راحل در اوج دوران خفقان، رژیم طاغوت از جایی که فکرش را نمی کرد ضربه خورد. این حضور آگاهانه محصول اراده و تصمیم یک گروه خاص نبود چون در وقایع تثبیت انقلاب و جنگ تحمیلی با وجود خروج مستشاران نظامی شاهد حضور غیرتمندانه نیروی هوایی در صف اول دفاع در مقابل تجاوز دشمن بعثی بودیم. بگونه ای که کارشناسان رسانه های خارجی در تحلیل های خود گفتند خلبانان نیروی هوایی اجازه ندادند موتور هواپیماهای رژیم بعث خنک شود.
واحدی با بیان اینکه «نیروی هوایی با رویش های انقلابی خود تا امروز همواره پای انقلاب ایستاده است» به برخی اقدامات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره نمود و اظهار داشت: شرکت موثر در رزمایش های تک نیرویی و مشترک در پهنه آسمان ایران و ایفای نقش حیاتی بعنوان حلقه بازدارنده در چرخه دفاعی نیروهای مسلح با روزآمدی انواع هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین و تجهیز به تسلیحات هوشمند نقطه زن بومی مبین آن است که نیروی هوایی بعد از جنگ تحمیلی تولدی باردیگر یافته و امروز در خودکفایی تجهیزاتی به بلوغ رسیده است.
وی در ادامه اظهار نمود: تحریم ها دانش و اراده متخصصین این نیرو را افزایش داده است. طراحی و ساخت هواپیمای شکاری و انواع پهبادها در کنار تعمیر اساسی تمامی هواپیماها شکستن انحصار تولید خیلی از تکنولوژی های جدید در قسمت هوانوردی، توان اداره صحنه نبرد با راهبردی مشترک انواع هواپیماهای با سرنشین و بدون سنرشین توس فرماندهی کنترل متمرکز در بستر امن ارتباط بومی محصول اعتماد به شعار «ما می توانیم» است.
فرمانده نیروی هوایی ارتش خاطرنشان کرد: حضور در کنار مردم و امدادرسانی هوایی در زلزله های بم، کرمانشاه و خوی از مصادیق شعار «ارتش فدای ملت» است. امدادرسانی به سیل زدگان مناطق مختلف کشور و خدمت رسانی در حرکت عظیم اربعین حسینی برگ زرینی در کارنامه نیروی هوایی ارتش است.
امیرسرتیپ واحدی با بیان اینکه «در فراگیری بیماری کرونا هم کارکنان نیروی هوایی تمام توان خویش را برای رائه خدمت به کار بستند»، خاطرنشان کرد: نیروی هوایی در پشتیبانی از جبهه مقاومت و دفاع از حرم آل الله هم کارنامه درخشانی دارد، بگونه ای که سیدالشهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی فرمودند حماسه خلبانان در دفاع از حرم کمتر از مدافعان زمینی حرم نبود.
وی در انتها خطاب به جوانان کشور اظهار داشت: اگر روز گذشته با انقلاب اسلامی حرکتی شروع شد که تغییرات سیاسی را شکل داد، امروز نگرانی غرب اینست که این حرکت به چالش تمدنی تبدیل گشته است. موتور پیشران این حرکت تمدن ساز شما جوانان هستید، خویش را برای زمینه سازی ظهور حضرت ولی عصر (عج) و تشکیل تمدن بزرگ اسلامی آماده کنید.

منبع: