امیر دریادار ایرانی: تامین امنیت دریایی، پایه اصلی رزمایش مرکب دریایی ۲۰۲۳ است

به گزارش آذر، فرمانده نیروی دریایی ارتش تامین امنیت دریایی را پایه اصلی رزمایش مرکب دریایی 2023 دانست و اظهار داشت: افزایش هماهنگی و مقابله با تحرکات تروریستی مهم ترین محورهای روز نخست رزمایش بود.

به گزارش آذر به نقل از مهر، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه امنیت همه دریانوردان جهان برای ما اهمیت دارد، مقابله با تروریسم دریایی را جزو اهداف رزمایش مرکب دریایی ۲۰۲۳ اعلام نمود و گفت: امروز برخی نیروهای غیر موجه با حضور در منطقه چالش هایی را به وجود آورده اند که باید مدیریت و هدایت می شد. لذا؛ همه ابزار چه در زمینه شناوری و چه در زمینه پروازی به کار گرفته شد و به میدان آمد و همه تمرینات پیش بینی شده با موفقیت انجام شد.
امیر دریادار ایرانی قدم اول برای ریشه کن کردن نیروهای غیر موجه در منطقه را کنار یکدیگر قرار گرفتن کشورهای حاشیه اقیانوس هند در قالب آیونز دانست و بیان کرد: همکاری و همکاری کشورها می توانند امنیت منطقه و ایمنی دریانوردان را تامین کنند. چونکه هم دانش و قدرت و هم تجهیزات این کار را دارند.
وی اضافه کرد: گام دوم، ایجاد ائتلاف توسط کشورهایی است که احترام متقابل را متوجه می شود و به منافع یکدیگر احترام می گذارند. این کشورها می توانند با ایجاد یک ائتلاف منطقه ای بر پایه احترام به جامعه بشری خصوصاً جامعه دریانوردان درباب تامین امنیت منطقه کمک کنند.
امیر دریادار ایرانی اشاره کرد: رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ چهارمین رزمایش مرکب دریایی از رزمایش های ایران، روسیه و چین است و در این دوره دو کشور قزاقستان و پاکستان نیز به عنوان کشورهای ناظر حضور دارند و ان شاءالله در سال بعد یگان های شناوری این کشورها نیز در این رزمایش مرکب شرکت خواهند کرد.