اوکراین بیشتر از صد نهاد ایرانی و روسی را تحریم کرد

به گزارش آذر، اکراین در جهت ادعای حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ آن ضد این کشور، از اعمال تحریم ضد نهادهای ایرانی و روسی اطلاع داد.
به گزارش آذر به نقل از وبگاه خبری اردوپوینت، به دنبال ادعای اکراین و متحدانش در خصوص حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اکراین از راه عرضه فناوری پهپادی به آن، دفتر ریاست جمهوری اکراین اعلام نمود که ۱۴۱ نهاد ایرانی و روسی را تحریم کرده است.
این تصمیم از جانب شورای امنیت و دفاع ملی اکراین امروز ۲۷ اسفند (۱۸ مارس) به اجرا درآمد.
محدودیت های اعمال شده ضد این نهادهای روسی و ایرانی شامل مسدودسازی دارایی ها، فعالیتهای تجاری، تعلیق تعهدات در توافقات اقتصادی و مالی و منع انقال فناوری به آن هاست.
تحریم های اعمال شده به مدت ۱۰ سال پابرجا خواهند بود.
ادعای حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اکراین از جانب تهران و مسکو رد شده است. مسکو تاکید کرده است که از پهپادهای ساخت داخل در این جنگ استفاده می نماید.
مقامات ایرانی هم با بیان آمادگی برای میانجیگری میان مسکو و کی یف برای توافق، مخالفت خود با گزینه نظامی را برای حل وفصل این مناقشه ابراز کرده اند.
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه به تازگی در گفتگو با سی ان ان توضیح داد: تیم های نظامی ما و طرف اوکراینی به کشور عمان آمدند و تعدادی عکس ماهواره ای مغشوش، مبهم و غیر واضح به ما عرضه دادند و ادعا کردند اینها پهپادهای ایرانی است. متخصصان ما بررسی کردند و آن تصاویر هیچ ارتباطی با ایران نداشت. هم اکنون چهار ماه است که ما منتظر هستیم دور دوم گفتگوها آغاز شود و آنها اسناد روشن تری عرضه کنند. اما طرف اوکراینی دائماً می گوید دوهفته دیگر، یک ماه دیگر اما تا به امروز برای دور دوم مذاکرات و عرضه اسناد نیامده اند.

منبع: