سردار قلندری: ایران به سوریه در حوزه پدافندهوایی کمک می کند

به گزارش آذر، معاون امور بین الملل وزارت دفاع اظهار داشت: خودمان را ملزم می دانیم به کشورهای دوست مانند سوریه در زمینه توانمند سازی پدافند هوایی و مقابله با اهداف هوایی کمک نماییم.

به گزارش آذر به نقل از مهر، سردار سید حمزه قلندری معاون امور بین الملل وزارت دفاع در حاشیه مراسم روز جهانی مین زدایی در جمع خبرنگاران در رابطه با صادرات محصولات دفاعی اظهار داشت: پس از رفع تحریم ها در اکتبر ۲۰۲۰ ما شاهد روی آوردن کشورهای زیادی جهت استفاده از تسلیحات ایرانی هستیم.
وی اضافه کرد: نکته مهمی که نباید از نظر دور داشت خصوصیت مهمی است که در تسلیحاتی ایرانی وجود دارد و آن هم به نمایش درآمدن دانش و فناری ایرانی در عرصه بین المللی بوده است. کشورهای خارجی پس از استفاده از تسلیحات ایرانی شاهد رشد خیره کننده دانش و فناوری ایران بوده اند به صورتی که باعث تعجب آنها شده است که چطور کشوری که سال ها مورد تحریم بوده است به این حد از پیشرفت رسیده است که تسلیحات آن در لبه فناوری جهانی قرار داشته است.
سردار قلندری افزود: اما نگاه انسانی جمهوری اسلامی عامل دیگری است که سبب رشد صادرات تسلیحات جمهوری اسلامی شده است. نکته دیگر هم توجه جمهوری اسلامی به انتقال فناوری به سایر کشورها بوده است. ما خیلی از کشورهای همسایه و دوست خودمان را نه تنها از نظر تجهیزات و تسلیحات بلکه به آنها در حوزه فناوری ساخت تسلیحات دفاعی هم کمک کرده ایم. از طرفی ما شاهد حضور وزارت دفاع در نمایشگاه های بین المللی و استقبال گسترده از محصولات دفاعی ایرانی از جانب سایر کشورها بوده ایم.
معاون امور بین الملل وزارت دفاع در رابطه با همکاری ایران با سوریه در زمینه توانمند سازی پدافند هوایی این کشور خاطرنشان کرد: نکته ای که نباید از نظر دور داشت اینست که در گذشته کشور سوریه واقعاً کشوری بی دفاع در مقابل حملات هوایی رژیم صهیونیستی بود اما هم اکنون حجم زیادی از حملات هوایی توسط دولت سوریه درحال دفع شدن است و ما خودمان را ملزم می دانیم به کشورهای دوست مانند سوریه در زمینه توانمند سازی پدافند هوایی و مقابله با اهداف هوایی کمک نماییم.