قالیباف در رودبار: جهاد تصمیم با اهمیت تر از جهاد تبیین است

به گزارش آذر، رییس مجلس شورای اسلامی با اعلان اینکه جهاد تصمیم با اهمیت تر از جهاد تبیین است، اظهار داشت: تصمیم گیری و تصمیم سازی درست، کارشناسانه و با تعقل، شجاعانه و مسئولانه مورد تاکید است.

به گزارش آذر به نقل از مهر، محمدباقر قالیباف قبل از ظهر دوشنبه در یادواره شهید حجت الاسلام سید یونس رودباری اولین شهید نهضت امام خمینی (ره) و گرامیداشت قیام خونین ۱۵ خرداد در مصلی رودبار اظهار داشت: برای بنده توفیق بزرگی است که در جمع مردمان خوب و خونگرم رودبار هستم.
وی با اشاره به وقایع مختلف در ماه خرداد اضافه کرد: خرداد نماد احیاگری اسلامی است و ماه تأثیرگذار برای تاریخ انقلاب اسلامی است که آبستن حوادث و اتفاقات تلخ و شیرین بود.
قالیباف با اشاره به خاطره ای از ایام زلزله خرداد ۶۹ بیان کرد: بامداد روز زلزله به رودبار آمدم و صحنه های تلخ و تأسف باری را مشاهده کردم که هیچ گاه از ذهن پاک نمی گردد.
وی با اعلان اینکه شهید سید یونس رودباری نماد پررنگ نهضت امام خمینی (ره) است، اضافه کرد: شهید یونس از نخستین شهدای نهضت امام راحل است که تبلور ساز انقلاب اسلامی بود.
رئیس مجلس با اشاره به اثرگذاری دفاع مقدس در پویایی و سرزندگی انقلاب اسلامی، بیان کرد: دفاع مقدس سرنوشت انقلاب اسلامی را رقم زد و سبب دوام و قوام آن شد.
انقلاب اسلامی روز به روز پویا تر و قوی تر می شود
قالیباف با اعلان اینکه انقلاب اسلامی روز به روز پویا تر و قوی تر می شود، اظهار داشت: امامین انقلاب روحیه ما می توانیم را در جامعه نهادینه کرد.
وی با اعلان اینکه امام راحل احیاگر واقعی دین اسلام هستند، اضافه کرد: دین اسلام با پایه گذاری نهضت حضرت امام جان باردیگر ای گرفت.
رئیس مجلس با اعلان اینکه حضرت امام فرهنگ استکبار ستیزی را در جامعه نهادینه کردند، اظهار داشت: حفظ استقلال و تمامیت ارضی و اقتدار اسلامی با فرهنگ استکبارستیزی تحقق می پذیرد.
قالیباف با اعلان اینکه امام راحل بیداری اسلامی را راه انداخت، اظهار داشت: عظمت انقلاب اسلامی با رهبری داهیانه امامین انقلاب در دنیا رخ نمایی می کند.
وی با اعلان اینکه امام (ره) با امت و مردم به شکوه و عظمت انقلاب اسلامی رسید، اضافه کرد: نگاه مردم محورانه حضرت امام همراه با معنویت و ایمان و تقوا در بخش های مختلف، انقلاب اسلامی را به اوج رساند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ایجاد وحدت رویه در جامعه افزود: امام راحل نگاه و توجه ویژه ای به وحدت، معنویت و عدالت بخشی در حکمرانی اسلامی داشتند.
قالیباف با اشاره به نگرش تحولی حضرت امام در بخش های مختلف بیان کرد: نگاه امیدوارانه، تحول گرایانه و عینیت بخشی حضرت امام، انقلاب اسلامی را در سخت ترین شرایط مدیریت کرد.
نقش آفرینی مردم در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
وی با اشاره به نقش آفرینی مردم در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اضافه کرد: توجه به سنت های الهی و مردم دو پایه و اساس حرکت انقلاب حضرت امام (ره) در حوزه ها و صحنه های مهم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بود.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به چالش های فرهنگی و اقتصادی جامعه بیان کرد: خیلی از مشکلات فرهنگی و اقتصادی ناشی از فاصله گیری از ارزش های دینی و اعتقادی است.
قالیباف با اعلان اینکه دشمن دنبال حکمرانی بدون فرهنگ اسلامی و اعتقادی است، اظهار داشت: اصلاح نحوه حکمرانی و مدیریت در ابعاد مختلف منجر به رفع مشکلات می شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به شگردهای مختلف دشمن در مقابله با انقلاب اسلامی بیان کرد: دشمن با توطئه، ترور، جنگ و ایجاد فتنه های مختلف دنبال ساقط کردن نظام اسلامی است.
قالیباف با اعلان اینکه مردم محکم پای انقلاب اسلامی ایستادند، اظهار داشت: باید حکمرانی و مدیریت اداره امور را به مردم بسپاریم.
پادزهر جنگ شناختی، جهاد تبیین است
وی با اشاره به جنگ ترکیبی و شناختی دشمن اضافه کرد: پادزهر جنگ شناختی، جهاد تبیین است.
رئیس مجلس با اعلان اینکه جهاد تصمیم مهم از تر از جهاد تبیین است، اظهار داشت: تصمیم گیری و تصمیم سازی درست، کارشناسانه و از طرف تعقل، شجاعانه و مسئولیت پذیر مورد تاکید است.
قالیباف با اعلان اینکه تصمیم درست با خود محوری ایجاد نمی گردد، افزود: تصمیم درست به نفع مردم و در امتداد عدالت الهی و اسلامی رقم می خورد.
وی با اعلان اینکه مشکلات و چالش ها را می پذیریم، اضافه کرد: با حکمرانی و مدیریت و تصمیم گیری درست می توان بر مشکلات فائق آمد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اعلان اینکه پنجره جمعیتی کشور کمتر از یک دهه دیگر بسته می شود، اظهار داشت: هم اکنون شرایط مناسبی برای تقویت جوانی جمعیت و فرزند آوری در کشور برقرار است.

منبع: