بسطامی: هرچه تضارب آراء در انتخابات بیشتر باشد حضور مردم نیز بیشتر می شود

آذر: به گزارش آذر، یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تکیه بر این که باید باید زمینه های لازم برای حضور گروه ها و احزاب در انتخابات فراهم گردد، اظهار داشت: هر چه در میدان های بزرگ تضارب آراء و اختلاف سلائق داشته باشیم اساسا حضور مردم بیشتر می شود.
علی اکبر بسطامی در گفت و گو با ایسنا درباب مولفه های لازم برای ایجاد مشارکت بالا در انتخابات باتوجه به تأکیدات رهبری بر این موضوع، بیان کرد: یکی از دغدغه هایی که همیشه مسئولان کشور و به طریق اولی رهبر معظم انقلاب دارند، راجع به بحث مشارکت مردم در حوزه های مختلف است. به هر صورت مشروعیت نظام جمهوری اسلامی به حضور مردم و مبتنی بر آموزه های دینی ما است.
وی با اشاره به این که جمهوری اسلامی بر دو بال جمهوریت و اسلامیت بنا شده و جمهوریت مبتنی بر همین آرمان ها و مکتب علوی و فاطمی بنا نهاده شده است، اظهار داشت: فلذا ما هر چقدر در برنامه هایمان شاهد حضور مردم باشیم مقبولیت و مشروعیت نظام تضمین می شود.
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در عین حال اشاره کرد: با توجه به این که در آینده انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم، لازم است زمینه های لازم را برای حضور مردمی و تکمیل بال دوم نظام آماده نماییم. چونکه یک بال نظام، اسلامیت است و بال دیگر آن جمهوریت و به جهت اینکه بال جمهوریت تقویت شود باید جاذبه های لازم را برای حضور مردم در این میدان سخت فراهم نماییم.
بسطامی اضافه کرد: متأسفانه امروز شاهدیم که در تریبون های مختلف بجای این که به مردم امید بدهند و جاذبه ایجاد کنند، یأس پمپاژ می کنند و می طلبد که نخستین کاری که مسئولین در کشور انجام می دهند، امیدآفرینی برای مردم باشد تا اثر این امیدآفرینی را مردم بصورت عملی در سفره هایشان ببینند.
ایشان سپس تصریح کرد: همه باید دست به دست هم بدهیم تا خروجی هم افزایی توانمندی های مسئولان، رضایتمندی مردم باشد که منجر به امیدآفرینی شده و مردم در برنامه هایی مثل انتخابات حضور پیدا کنند.
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم این است که در بحث نخبه پروری، مسئولان اجرائی و نظارتی بستر لازم را برای حضور نخبگان فراهم آورند تا آنهایی که مقبولیت اجتماعی دارند پای کار بیایند، با توجه به این که مردم این موضوعات را به خوبی رصد می کنند.
بسطامی با اعلان اینکه نباید بگوییم هر که با ما نیست دشمن ما است، عنوان کرد: این نظریه یکی از بلیّه های نظام جمهوری اسلامی است. تعدادی از مسئولان ما در کشور به جهت اینکه دیگران را از میدان خارج کنند خودشان را مبنا و ارزش قرار می دهند و حتی می گویند کسی که با من نیست حتما مخالف نظام جمهوری اسلامی است، در صورتیکه ما در صدر این نظام رهبر معظم انقلاب را داریم که خودشان دغدغه مند همه توده ها و اقشار مردم هستند پس باید جا را فراهم نماییم تا نخبگان و جوانان در حوزه های مختلف حضور پیدا کنند و یکی از برنامه های اصلی ما باشد.
وی در ارتباط با نقش احزاب در ایجاد افزایش مشارکت بالا در انتخابات اظهار داشت: متأسفانه احزاب در نظام جمهوری اسلامی به آن شکلی که مد نظر نظام اسلامی است در کشور جا نیفتاده و اگر اینطور بود الان احزاب می توانستند با توجه به این که افراد بسیاری در زیرمجموعه شان دارند فعالیت کنند. همین طور اگر نگاه تحزب گرایی به مفهوم واقعی و به تعبیر قرآن را در کشور داشته باشیم می شود از ظرفیت احزاب مختلف برای گسیل داشتن مردم به سمت صندوق های رأی بهره برد.
نماینده مردم ایلام تاکید کرد: بدین سبب هم باید به همه احزاب میدان داده شود که حضور یابند و هم این که احزاب از باب تکلیف باید بستری را فراهم آورند که مخاطبین آنها پای کار بیایند و این میدان را کاملا رقابتی کنند.
بسطامی با تکیه بر این که تضارب آراء به نفع ما است، عنوان کرد: هر چه در میدان های بزرگ تضارب آراء و اختلاف سلائق داشته باشیم اساسا حضور مردم بیشتر می شود و پای کار خواهند آمد و بر این اساس باید زمینه های لازم برای حضور گروه ها و احزاب در انتخابات فراهم گردد.
او در آخر اظهار داشت: بتازگی تصویب کردیم که بهتر است کاندیداهای مجلس در قالب گروه هایی که مبتنی بر احزاب هستند حضور پیدا کنند، چونکه خود این اعضاء برای بسترسازی حضور حداکثری مردم اقدام خواهند کرد تا ان شاءالله برای مسئولین تراز اول کشور به رسمیت شناخته شود و این اقدام خوبی است.