در قالب پویش به احترام امام رئوف، می بخشم ۲ محکوم به قصاص در شهرستان تنکابن آزاد شدند

به گزارش آذر، مازندران رییس کل دادگستری مازندران اظهار داشت: 2 محکوم به قصاص در شهرستان تنکابن بعد از 18 سال، در قالب پویش «به احترام امام رئوف، می بخشم» آزاد شدند.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری اظهار داشت: ۲ محکوم به قصاص نفس، بعد از ۱۸ سال، با کمک مدیر کل زندان های استان مازندران، تلاش مستمر اعضای شعبه صلحی شورای حل اختلاف مستقر در زندان تنکابن، پیگیری های دادستان رامسر و پشتیبانی انجمن پشتیبانی از زندانیان، با بیان رضایت از طرف اولیای دم، در قالب پویش «به احترام امام رئوف می بخشم» آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری مازندران اضافه کرد: باتوجه به مراجعات مکرر خانواده اولیای دم و مساعدت همه دست اندرکاران، در نهایت اولیای دم بعد از ۱۸ سال و به احترامِ امامِ رئوف، رضایت خودرا اعلام نمودند.

وی اشاره کرد: فراوانی سفارش به گذشت و عفو، در ادیان آسمانی خصوصاً در قرآن مجید و روایات اسلامی، حاکی از اهمیت آنست. امام علی (ع) می فرماید: «العفو تاج المکارم»، عفو و گذشت، زینت فضایل اخلاقی است. با بخشایش، زندگی اجتماعی رنگ صفا و صمیمیت به خود می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری اضافه کرد: امیدواریم با ترویج امر خداپسندانه صلح، بخشایش و رضایت، شاهد قلع ماده نزاع در همه اختلافات و در نهایت افزایش مهر و محبت، در میان همه شهروندان استان مازندران باشیم.