امیر واحدی: پیشکسوتان سرمایه معنوی کشور هستند

به گزارش آذر، فرمانده نیروی هوایی ارتش اظهار داشت: پیشکسوتان سرمایه معنوی کشور هستند که باید از تجربیات این عزیزان استفاده گردد.

به گزارش آذر به نقل از مهر، مراسم تجلیل و تکریم از پیشکسوتان و بازنشستگان نهاجا، شامگاه شنبه (۲۵ تیرماه) با حضور امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد قاضی رئیس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا و امیر سرتیپ خلبان مهدی هادیان جانشین فرمانده نهاجا، برگزار گردید.
امیر واحدی در این مراسم ضمن عرض خیر مقدم اظهار داشت: تکریم پیشکسوتان و اعضای وابسته (بازنشستگان) بعنوان سرمایه های اجتماعی وظیفه همگانی بخصوص در نیروهای مسلح است.
وی با اشاره به اینکه اعضای وابسته (بازنشستگان) منشا خیر و برکت خانواده و جامعه هستند، اضافه کرد: برگزاری چنین مراسمی علاوه بر تجلیل و قدردانی، زمینه ساز گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.
امیر واحدی اظهار نمود: امنیت و اقتدار ایران اسلامی مرهون جانفشانی های بازنشستگان، رزمندگان روز گذشته و همرزمان آنان که به درجه رفیع شهادت نائل آمده و عزیزانی که امروز در سنگر این عزیزان خدمت می کنند هستیم.
فرمانده نیروی هوایی ارتش تصریح کرد: فداکاری پیشکسوتان نیروهای مسلح بخصوص صبوری خانواده های این عزیزان در طول هشت سال دفاع مقدس، نقش تعیین کننده ای در پیروزی های دفاع مقدس داشت.
وی خاطرنشان کرد: بازنشستگی تغییر سنگر خدمت به مردم و میهن است و کارکنان بعد از چندین سال خدمت در یک سنگر بر مبنای قانون و عرف در سنگر دیگری مشغول به خدمت می شوند و در فضای دیگری به تلاش و کار ادامه می دهند.
امیر واحدی با اشاره به اینکه تکریم اعضای وابسته (بازنشستگان)، باید به یک فرهنگ عمومی و وظیفه ملی تبدیل گردد، خاطرنشان کرد: بازنشستگان سرمایه معنوی کشور هستند که باید از تجربیات این عزیزان استفاده گردد.
فرمانده نهاجا اظهار نمود: تکریم بازنشستگان اقدامی شایسته است و برگزاری این مراسم تجلیل می تواند فرصتی برای بازنگری نقش و جایگاه والای این قشر زحمتکش در جامعه باشد.
امیر سرتیپ واحدی در انتها ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای نیروی هوایی ارتش، از ایثارگری های پیشکسوتان نهاجا و نجابت و صبوری خانواده های آنان تقدیر کرده و خدمت به بازنشستگان را یک امر لازم برشمرد.

منبع: