وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: گامهای بلندی برای تحقق دولت هوشمند برداشته شده است

به گزارش آذر، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: تا به امروز گامهای بلندی در جهت تحقق دولت هوشمند و حکمرانی دیجیتالی برداشته شده است.

به گزارش آذر به نقل از مهر، عیسی زارع پور ظهر دوشنبه در جریان سفر یک روزه به زنجان در جمع خبرنگاران در مورد نگاه دولت در بحث حکمرانی دیجیتالی و دولت هوشمند، اظهار نمود: دولت گامهای بلندی را برای تحقق دولت هوشمند برداشته است.
وی راه اندازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند را نخستین گام در جهت تحقق دولت هوشمند برشمرد و اضافه کرد: این مهم پارسال محقق شد و تقریبا همه دستگاههای دولتی در این پنجره حضور دارند و خدمات خویش را از این طریق به مردم عرضه می دهند.
این مسئول با تکیه بر این که کیفیت خدماتی که دستگاه ها از این طریق به مردم عرضه می دهند را از هفته گذشته ارزیابی می نماییم، افزود: این ارزیابی از آن جهت صورت می گیرد که بودجه دستگاه ها را متناسب با کاری که انجام می دهند، در اختیار آنها قرار داده و موانع بر سر راه شان هم برطرف شود.
وی با یادآوری این که سال جاری مقرر است حداقل ۲۰ درصد خدمات دستگاه ها از این طریق به صورت هوشمند صورت گیرد، متذکر شد: لازمه این کار اینست که همه استعلامات بین دستگاهی هم باید برخط شود که این مورد تا آذرماه سال جاری به صورت کامل محقق خواهد گردید.
زارع پور با اشاره به اینکه تلاش می نماییم زیرساخت های ارتباطی با کیفیت را فراهم نماییم، تصریح کرد: امروز پروژه بزرگ شبکه فیبر نوری منازل کسب و کار در زنجان کلید خورده و مقرر است تا اردیبهشت سال آینده این امکان برای مردم زنجان بعنوان یک زیرساخت ارتباطی فراهم گردد.
وی تصریح کرد: بعضی از امور را هم نمی توان به روش سنتی انجام داد و باید به جد در بحث زیرساخت های حقوقی ورود نماییم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد مشکلات بازنشستگان شرکت مخابرات استان زنجان هم اظهار نمود: امروز کمتر از ۲۰ درصد سهام شرکت مخابرات در اختیار دولت بوده و ۸۰ درصد آن در اختیار بخش خصوصی و مردم است و اگر مشکلی در این بخش داریم، در ارتباط با بخش خصوصی است و با وجود این که سهام دار عمده مخابرات نیستیم اما احساس دین نسبت به بازنشستگان می نماییم.

منبع: