برگزاری همایش حقوق بین الملل و غزه، ظرفیت ها و چالش ها

آذر: همایش حقوق بین الملل و غزه، ظرفیت ها و چالش ها در محل مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه ها برگزار گردید.

به گزارش آذر به نقل از مهر، همایش حقوق بین الملل و غزه، ظرفیت ها و چالش ها بامداد امروز در محل مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه ها برگزار گردید.
در این همایش علیرضا مظلوم معاونت حقوقی مجمع اساتید مسلمان، اظهار داشت: آن چه که اینروزها در فلسطین و غزه شاهد می باشیم وجدان همه جهانیان را به درد آورده است.
وی ضمن اشاره به جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه، اضافه کرد: رژیم منحوس صهیونیستی با هدف قرار دادن بیمارستانها، عدم اجازه دسترسی به مجروحان جنگی و غیر جنگی و ممانعت از انتقال چندین زن به بیمارستان برای انجام زایمان، قطع آب و برق، ممانعت از ورود سوخت و بمباران غیر نظامیان، حقوق بشر دوستانه را زیرپا گذاشته است.
گفتنی است، در این همایش عبدالحسین صفایی عضو هیات علمی دانشگاه عالی دفاع ملی، هیبت اله نژندی عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی، علیرضا مظلوم معاونت حقوقی مجمع اساتید مسلمان حضور داشتند.
همچنین در این همایش کلیپی از سخنرانی پرفسور باستوس از دانشگاه برزیل، هیثم الطاس استاد دانشگاه دمشق و سامر ماهر عبدالله عضو هیات علمی دانشگاه لبنان پیرامون تحولات غزه و توقف هرچه سریع تر جنایات توسط رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی، پخش گردید.
در بخش دیگری از این همایش عبدالحسین صفایی عضو هیئت علمی دانشگاه دفاع ملی اظهار داشت: غزه زندان سربازی است که سالهاست به مردم آن ظلم می شود.
وی افزود: از سال ۱۹۶۷ مطابق قطعنامه های مکرر شورای امنیت، مجمع عمومی سازمان ملل متحد و رای مشورتی دیوان بین المللی دادگستری از اسرائیل خواسته شده که به اشغال خود در سرزمین های اشغالی پایان دهد.
عضو هیئت علمی دانشگاه دفاع ملی اضافه کرد: منشور سازمان ملل متحد حق تعیین سرنوشت را به رسمیت می شناسد.
صفایی اظهار داشت: در قطعنامه ۲۴۲ که اخیراً مجمع عمومی سازمان ملل متحد صادر کرده صراحتاً اسرائیل را متجاوز می داند و از این رژیم می خواهد منطقه را ترک کند بنابراین اسرائیل هم باید این اقدام را انجام دهد.

منبع: