بررسی فرآیندهای تأمین ارز دارو و تجهیزات پزشکی در دیوان محاسبات

به گزارش آذر، پیرو جلسه کاری رئیس کل دیوان محاسبات و وزیر بهداشت و تاکید دستغیب بر ضرورت تأمین بموقع ارز دارو، دومین نشست بررسی فرآیندهای تأمین ارز دارو و تجهیزات پزشکی در دیوان محاسبات کشور برگزار گردید.

به گزارش آذر به نقل از مهر، پیرو جلسه کاری رئیس کل دیوان محاسبات و وزیر بهداشت و تاکید دستغیب بر ضرورت تأمین بموقع ارز دارو، دومین نشست بررسی فرآیندهای تأمین ارز دارو و تجهیزات پزشکی در دیوان محاسبات کشور برگزار گردید.
در این نشست که به ریاست معاون فنی و حسابرسی امور عمومی و اجتماعی دیوان محاسبات کشور و با حضور مسؤلان متولی تأمین ارز دارو و تجهیزات پزشکی همچون رئیس سازمان غذا و دارو، رئیس امور سلامت سازمان برنامه و بودجه کشور، مدیر مالی شرکت نیکو، کارشناسان عملیات ارزی بانک مرکزی و بانکهای عامل به میزبانی دیوان محاسبات برگزار شد، داودی ضمن اشاره به تاکید رئیس کل دیوان محاسبات بر ضرورت تسریع در تأمین بموقع دارو، شیرخشک و تجهیزات پزشکی و سایر لوازم مورد نیاز مردم، حل مشکلات بوجود آمده در فرایند انتقال ارز اقلام ضروری و مورد استفاده مردم را مهم دانست.
در این جلسه حاضرین به بیان موضوعات مختلف همچون مشکلات و موانع بانکی برای اعطای تسهیلات به واردکنندگان پرداخته و بر ضرورت رفع موانع جدی پیش رو و کاهش زمان فرایند تأمین ارز تا رسیدن آن به ذینفع نهایی تاکید کردند.
همچنین مقرر شد، سازمان غذا و دارو موارد مهم و حیاتی در ارتباط با دارو و تجهیزات را به بانک مرکزی اعلام تا تمهیداتی در ارتباط با تسریع در تأمین ارز و انتقال آن صورت گیرد.
لزوم نظارت بیشتر بانک مرکزی بر بانکهای تجاری به منظور کاهش زمان انتقال ارز و پایش مستمر هزینه های انتقال و انعکاس آن به کمیته نرخ گذاری از دیگر موضوع هایی بود که در جلسه بررسی فرآیندهای تأمین ارز دارو و تجهیزات پزشکی بر آن تاکید گردید.

منبع: