در مخالف با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳؛ اسماعیلی: افزایش ۱۸درصدی حقوق کارمندان باتورم ۴۵درصدی سنخیتی ندارد

به گزارش آذر، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با عنایت به تورم ۴۵ درصدی، افزایش ۱۸ درصدی حقوق کارمندان و ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان منطقی نیست.

به گزارش آذر به نقل از مهر، «ولی اسماعیلی» رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۱ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ اظهار نمود: سال قبل مالیات ۷۵۰ همت بود که برای سال آینده ۱۱۱۲ همت در نظر گرفته شده که به معنای فشار بر مردم است.
وی بیان نمود: افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده هم منبع درآمدی دیگر دولت می باشد که ۶۰ همت پیشبینی شده است و این مورد هم تورم را افزایش خواهد داد.
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: منابع در ارتباط با حوزه عمرانی پارسال ۳۷۵ همت بود اما برای سال ۱۴۰۳، ۳۵۷ همت پیشبینی شده یعنی دولت رشد دستمزدها و قیمت مصالح ساختمانی را در نظر نگرفته و با این شرایط شاهد رشدی در حوزه عمرانی نخواهیم بود.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مطابق با قانون برنامه هفتم توسعه قرار بود مستمری نهادهای حمایتی ۲۰ درصد حداقل حقوق ها باشد در صورتیکه در لایحه دولت ۷۶۰ همت برای این مورد تعیین شده و میزان مستمری نهادهای حمایتی مشخص نشده است.
اسماعیلی تصریح کرد: با عنایت به تورم ۴۵ درصدی افزایش ۱۸ درصدی حقوق کارمندان و ۲۰ درصدی بازنشستگان منطقی نیست و پیشنهاد بنده آن است که این لایحه به دولت بازگردد و اصلاح گردد.