وحیدی: اقتصاد دانش بنیان در استان ها جدی دنبال شود

به گزارش آذر، وزیر کشور اظهار داشت: اقتصاد دانش بنیان در هر استان به شکل جدی دنبال شود.

به گزارش آذر به نقل از مهر، احمد وحیدی وزیر کشور در اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران، فن آوران و نوآوران برتر در دانشگاه شهید بهشتی به اقدامات این وزارت خانه در حوزه پژوهش اشاره نمود و اظهار داشت: علاوه بر واگذاری ۱۰۱ مأموریت تحقیقاتی به ۵۰ دانشگاه کشور و تشکیل ۱۶۰ هیئت نخبگانی استانی برای پیگیری این مأموریت ها، ستاد اقتصاد دانش بنیان با محوریت استانداران هم شکل گرفت تا اقتصاد دانش بنیان در هر استان به شکل جدی دنبال شود.
وی با اشاره به اینکه اشتغال دانش بنیان از موضوع هایی است که در سطح استان ها هم دنبال می شود، اضافه کرد: زنجیره ارزش افزوده که در پژوهش اتفاق می افتد، در زنجیره ارزش راهبردی استان ها جای گرفته است و ۲ تا ۳ زنجیره ارزش راهبردی برای هر استان تعریف شده است.
وحیدی ضمن اشاره به تعریف ۲۷ محصول خاص مورد نیاز وزارت کشور در حوزه های مختلف بخصوص در محور “شهر هوشمند” اضافه کرد: موضوعات اختصاصی در حوزه مدیریت پسماند، مدیریت بحران و حمل و نقل عمومی همچون فناوری هایی است که باید پیگیری شود.
وزیر کشور به شاخصهای ارزیابی استانداران اشاره نمود و توضیح داد: ۹ شاخص ارزیابی اقتصاد دانش بنیان، ملاک ارزیابی استانداران است و حمایت استانداران از فعالیتهای پژوهشی همچون موضوع هایی است که از استانداران و مسؤلان وزارت کشور خواسته شده است.
وی به دیدگاه رهبری در مورد مبحث پژوهش اشاره نمود و اظهار داشت: ایشان یادآور شدند ما نباید در موضوعات علمی عقب بیفتیم و ضروریست جایگاه خویش را حفظ نموده و توسعه دهیم.
وزیر کشور پژوهش را زیربنای هر توسعه و تحولی خواند و تصریح کرد: پرچم عزت ملی با جهاد علمی پژوهشگران و دانشمندان برافراشته خواهد شد.

منبع: