در رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۲ صورت گرفت؛ اجرای عملیات مقابله با تهاجم الکترونیک و سایبری دشمن

به گزارش آذر، در دومین روز از رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۲، عملیات مقابله با تهاجم الکترونیک و سایبری بر روی سامانه های پدافند هوایی با موفقیت تمرین شد.

به گزارش آذر به نقل از مهر، امیر سرتیپ دوم عباس فرج پور سخنگوی رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۲ اظهار داشت: در دومین روز از رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۲، عملیات مقابله با تهاجم الکترونیک و سایبری بر روی سامانه های پدافندی با موفقیت تمرین شد.
وی اضافه کرد: در ادامه برگزاری مراحل اصلی رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۲، یگان های شرکت کننده از نیروی پدافند هوایی ارتش، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی هوایی ارتش تحت کنترل عملیاتی قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص)، روش ها و راهکنش های مختلف جنگ الکترونیک و جنگ سایبری را به منظور مقابله با تهاجم الکترونیک تمرین کردند.
امیر سرتیپ دوم فرج پور استفاده هماهنگ و پرقدرت از سامانه های بومی جنگ الکترونیک در این رزمایش را یکی از خصوصیت های مهم دانست و افزود: در این مرحله از رزمایش، با تشکیل اختلال الکترونیک بر روی رادارها و سامانه های کشف و شناسایی پدافند هوایی در ارتفاعات و لایه های مختلف به وسیله پهپادهای اخلالگر، پایداری و قابلیت بقا و تداوم عملیات رادارها بعنوان یکی از اجزای اصلی پدافند هوایی در محیط آلوده به جنگ الکترونیک مورد ارزیابی قرار گرفت.
سخنگوی رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۲ اظهار داشت: کشف و شناسایی اهداف و پایش منطقه رزمایش با بهره بردن از ماهواره های اطلاعاتی، هواپیماهای بی سرنشین و سامانه های کشف و جمع آوری اطلاعات و رادارهای پدافند هوایی کشور در محیط جنگ الکترونیک در این مرحله از رزمایش انجام شد.
وی خاطرنشان کرد: عملیات اختلال الکترونیک بر روی پهپادهای مهاجم نیروی حمله ور و به دست گرفتن کنترل این پهپادها به منظور پیشگیری از نفوذ به منطقه رزمایش از دیگر تمرینات انجام شده در این مرحله از رزمایش بود که با موفقیت انجام شد.

منبع: