رییس ستاد مرکزی دهه فجر: رئیس جمهور در مراسم ۲۲ بهمن تهران سخنرانی می کند

به گزارش آذر، رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی ضمن اشاره به جزییاتی از برنامه های مراسم یوم الله ۲۲ بهمن در تهران، اظهار داشت: مقرر است رئیس جمهور در این مراسم سخنرانی کند.

به گزارش آذر به نقل از مهر، «حشمت الله قنبری» رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی در نشست خبری امروز (چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امام خمینی در جهان معاصر و در ابعاد مختلف شخصیتی بی نظیر و منحصر به فرد بود.
وی افزود: نظام سلطه در اوج آرامش خیال امام خمینی (ره) را ۱۴ سال به ترکیه و از آنجا به عراق و فرانسه تبعید کرد به خیال آن ایشان را از چشم مردم بیندازند اما تاریخ نشان داد که استقبال مردم از امام تا چه حد بالا بود.
رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی در قسمت دیگری از سخنانش ضمن اشاره به فعال شدن ۲۸ کمیته در ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی به تشریح برنامه های ستاد تحت مسوولیتش برای دهه فجر ۱۴۰۲ پرداخت و سخنران روز ۱۲ بهمن را آیت الله اراکی اعلام نمود.
وی اظهار داشت: هم چنین سخنران ۲۲ بهمن حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور است. دهه فجر یک میراث و یادگار به جا مانده است بنیانگذار جمهوری اسلامی است. این دهه همزمان با سالروز ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی از ساعت ۹ بامداد روز ۱۲ بهمن در سرتاسر کشور جشن گرفته می شود.
وی افزود: این مراسم در تهران در ساعت ۹.۳۳ لحظه ورود امام (ره) در مرقد امام خمینی شروع می شود. همینطور از گلدسته های مساجد و بقاع متبرکه رأس این ساعت نوای الله اکبر پخش می شود. ناقوس کلیساها، سوت قطارها و کشتی ها به صدا درخواهد آمد، همینطور رژه موتورسواران (نیروهای مسلح) در راه حرکت امام خمینی در روز ۱۲ بهمن از فرودگاه مهرآباد تا بهشت زهرا (س) برگزار می شود.
قنبری اضافه کرد: گلباران مسیر حرکت امام خمینی (ره) توسط بالگردها هم صورت می گیرد. به علت تعطیلی در روز پنج شنبه، مدارس امروز شاهد برگزاری برنامه های پیروزی انقلاب بودند. ویژه برنامه گلباران جایگاه جلوس حضرت امام فردا ساعت ۱۱ بامداد در کنار قطعه ۱۷ بهشت زهرا (س) صورت می گیرد. روز ۱۹ بهمن هم مراسم مهمانی لاله ها در سرتاسر کشور برگزار می شود که جزئیات برنامه متعاقباً اعلام خواهد شد. اعزام ۷۲۰ گروه جهادی فعال به سراسر کشور، آماده سازی برنامه عطر در رابطه با انتخابات و اجرا در طول بهمن، برگزاری کرسی های نظریه پردازی و مراسم عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدا صورت می گیرد.

منبع: