در جلسه هیات امنای صندوق توسعه ملی صورت گرفت؛ تاکید رییسی بر ضرورت حفظ سرمایه های صندوق توسعه ملی

آذر: رئیس جمهور ضمن قدردانی از زحمات هیات امنای صندوق توسعه ملی در دو سال و نیم گذشته، بر ضرورت توجه به حفظ سرمایه های صندوق توسعه ملی به عنوان صندوقی بین نسلی تاکید نمود.

به گزارش آذر به نقل از مهر، جلسه «هیات امنای صندوق توسعه ملی» عصر امروز پنجشنبه با حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی بمنظور بررسی گزارش عملکرد سالانه این صندوق در سال مالی ۱۴۰۱ و ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ و همین طور ارائه گزارش هیئت نظارت بر این صندوق اجرا شد.
رییس جمهور در این نشست بعد از استماع گزارش هیئت عامل درباب منابع و مصارف صندوق و همین طور گزارش هیئت نظارت، ضمن قدردانی از زحمات هیئت امنای صندوق توسعه ملی در دو سال و نیم گذشته، با تأکید بر ضرورت توجه به حفظ سرمایه های صندوق توسعه ملی به عنوان صندوقی بین نسلی اظهار داشت: از آنجائیکه اساس و فلسفه صندوق توسعه ملی نه برای هزینه بلکه برای ایجاد توسعه در کشور بوده، پس توجه به توسعه کشور با اتکا به سرمایه های این صندوق منطبق بر سیاست های سند هفتم توسعه، مورد تاکید است.
رییسی همین طور توجه ویژه صندوق توسعه ملی به سرمایه گذاری در بخش انرژی و نیرو و حمایت جدی از بخش خصوصی در راستای تقویت زیرساخت های کشور و نیز جبران عقب ماندگی ها در این زمینه ها را مورد تاکید قرار داد.
در این جلسه همین طور ۳ مصوبه درباب شیوه گرفتن مطالبات صندوق توسعه ملی از دستگاه های اجرائی به تصویب رسید.

منبع: