راکعی: مبنای ما قانون اساسی و رای مردم است

به گزارش آذر، یک فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار داشت: مبنای ما قانون اساسی و رأی مردم است. اگر بر همین مبنا عمل شود، در کشور کارهای بزرگی به انجام می رسد.

به گزارش آذر به نقل از مهر، فاطمه راکعی فعال سیاسی اصلاح طلب امروز (پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲) در کنگره حزب مردم سالاری اظهار داشت: در این سال ها ما اصلاح طلبان بیشتر خودرا بر مشارکت سیاسی عمیق و اصولی برمبنای اصول مردم سالاری قرار داده ایم.
وی افزود: مبنای ما قانون اساسی و رأی مردم است. اگر بر همین مبنا عمل شود، در کشور کارهای بزرگی به انجام می رسد.
این فعال سیاسی اصلاح طلب اضافه کرد: مشکلات کشور به سبب برخی عوامل همچون تحریف از اصول انقلاب و دیگاه های امام خمینی، عدم پاسخگویی درباره ی فساد، بی عدالتی، عدم درک از شرایط، مدیریت بد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ایجاد می شود.
راکعی در ادامه بیان کرد: ما نتوانستیم چهره های شاخص خودرا قانع نماییم که در انتخابات شرکت نمایند و سایر افراد هم تأیید صلاحیت نشدند. جبهه اصلاحات اعلام نموده که متأسفانه در تهران نتوانسته فهرست بدهد. صندوق رأی اهمیت زیادی دارد و تلاش ما این بوده که با وجود همه مشکلات، مردم پای صندوق بیایند، اما نتوانستیم در انتخابات فهرست بدهیم. در بیانیه جبهه اصلاحات، اشاره شده که در تهران لیستی نداریم اما دنبال تحریم و عدم مشارکت نیستیم.
این فعال سیاسی با اشاره به بیانیه ۱۱۰ اصلاح طلب برای حضور در انتخابات، اشاره کرد: این افراد چهره های دلسوز، علمی و اخلاقی هستند که دنبال روزنه گشایی هستند. اختلاف نظر ماهیتی بین بیانیه جبهه اصلاحات و رویکرد این ۱۱۰ نفر وجود ندارد. جبهه اصلاحات تصمیم گرفته در تهران فهرست ندهد، اما چنانچه اصلاح طلبان شناخته شده و امتحان پس داده و رأی آور در شهرستان ها حضور داشته باشند، احزاب اصلاح طلب می توانند از آنها حمایت کنند.
وی خاطر نشان ساخت: مساله مهم نه بیانیه جبهه اصلاحات نه بیانیه ۱۱۰ اصلاح طلب است بلکه مساله اصلی ما مردم است. چه باید نماییم تا مردم به بهبود شرایط کشور امیدوار شوند؟ مردم با چه اعتمادی باردیگر پای صندوق رأی بیایند که فاصله طبقاتی کم شود؟ دولت، وزارت کشور و شورای نگهبان آیا قادر خواهند بود مردم را به مشارکت در انتخابات قانع کنند؟

منبع: