رییس جمهور: نشاط سیاسی در کشور آری، نزاع هیچگاه

به گزارش آذر، رئیس جمهور با تکیه بر انسجام اجتماعی و وحدت امت، اظهار داشت: نشاط سیاسی در کشور آری، نزاع سیاسی هیچگاه.

به گزارش آذر به نقل از مهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی سحرگاه دوشنبه در دومین شب قدر در حرم مطهر امام راحل با اشاره به اینکه در ۲۲ بهمن ۵۷ ملت ایران کاری تاریخی، تمدن ساز و بزرگ و بی نظیر انجام دادند اظهار نمود: ملت ایران با اراده فولادی و با اعتماد به نفس به میدان آمدند و در مقابل حکومتی تا دندان مسلح اثبات کردند که می تواند خون بر شمشیر پیروز شود.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه مردم ثابت کردند ملتی که شهادت را برای خود سعادت می داند به تعبیر امام راحل پیروز شود و می تواند باطل از بین برد و حق برقرار و پایدار شود، اظهار داشت: انقلاب ملت بزرگ ما علیرغم خواست دشمنان، به رهبری امام بزرگوار پیروز و برای انتخاب نوع حکومت مردم باید تصمیم می گرفتند و امام اعلام نمود که مردم پای صندوق بیابند و نوع نظام سیاسی ایران را تعیین کنند.
وی با تکیه بر این که امام به مردم اعتقاد و باور داشت اضافه کرد: اگر امام می فرمود؛ میزان رای ملت است، یک امر شکلی و سیاسی و زودگذر نبود و به مردم اعتقاد داشت و میزان را رای ملت می دانست.
رئیسی بیان نمود: جمهوری اسلامی ایران بر خاسته از رای مردم دارای دو مشخصه است که شامل؛ اول آنکه در رأس نظام، ولی فقیه جامع الشرایطی است که مردم و نیاز جامعه را می شناسد و دوم روابط بین مردم است که باید بر مبنای آموزه های دینی تنظیم شود این دو اصل اساسی است.
وی در تشریح عناصر مهم یک امت اظهار داشت: نخستین عنصر در امت، مردم و دومین عنصر مقصد داشتن و هدف دار بودن است و سومین عنصر حرکت و پویایی و چهارمین امام و مقتدای ملت است.
رئیسی ضمن اشاره به این که با مشارکت مردم خیلی از مسائل و مشکلات حل شده و بیشتر از گذشته حل خواهد شد اظهار داشت: این وعده الهی است و باید در کنار هم باشیم و حتما بدانید نصرت الهی از آن شما خواهد بود.
رئیس جمهور با تکیه بر این که از آغاز انقلاب هر جا رای، همکاری و مشارکت مردم وجود داشته آن حوزه موفق بوده است اظهار داشت: در هر عرصه ای که بر مبنای آموزه های امام و رهبر معظم انقلاب عمل کردیم آن عرصه، عرصه سعادت ملت بوده و دشمن امروز رشد اقتصادی ما را نمی خواهد، ولی اتفاق افتاده و در منطقه هر جا دشمن خواست نتوانست، هر جا ما خواستیم توانستیم.
وی بر عدم شعله وری اختلافات و تاکید بر حل مشکلات اشاره و بیان نمود: نشاط سیاسی در کشور آری، نزاع سیاسی هرگز، احزاب، گروه ها، دسته جات سیاسی، کسانی که تریبون و قلم به دست دارند برای تقویت انسجام اجتماعی و وحدت امت تلاش کنند، همه به فرموده رهبر معظم انقلاب برای وحدت و انسجام امت تلاش کنند، روزی که مردم به جمهوری اسلامی رای دادند، همه در کنار هم بودند امروز هم پس از ۴۵ سال همه مردم کنار هم باشند، چون که جامعه ای که گرفتار اختلاف شود، از بین می رود، همه در راه تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر ضرورت انسجام و وحدت ملت حرکت کنند.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی از اختلاف کشورهای اسلامی سو استفاده می نماید اظهار داشت: اگر کشورهای اسلامی به جای اعتماد به آمریکا و استکبار جهانی به قرآن، امت اسلامی، به آیات حیات بخش قرآن عمل می کردند، وضع مردم غزه و فلسطین این نبود، باید در مقابل ستمگر ایستاد و از مظلوم دفاع کرد، این همان موضعی است که جمهوری اسلامی ایران در دفاع از غزه و فلسطین مظلوم دارد.

منبع: