سردار طلایی نیک: اراده ملت ایران بود که عملیات وعده صادق را رقم زد

به گزارش آذر، سخنگوی وزارت دفاع اظهار داشت: اراده ملت همیشه در صحنه ایران بود که عملیات وعده صادق مقابل رژیم کودک کش صهیونیستی را به عاقبت رساند و خیلی از معادلات منطقه ای و بین المللی را تغییر داد.

به گزارش آذر به نقل از مهر، مراسم صبحگاه بسیج پایگاه شهید رسول عسکری دیوان محاسبات کشور با حضور سردار رضا طلایی نیک، سخنگو و معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی راهبردی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همین طور تعدادی از مقامات و کارکنان این نهاد نظارتی اجرا شد.
سردار طلایی نیک در این نشست با گرامی‎داشت یاد و خاطره امام راحل عظیم الشان و شهدای ایران اسلامی، گفت: «احیای اسلام ناب»، «مردمی بودن انقلاب اسلامی» و «رهبری ولایی»، سه رکنی هستند که طی ۴۵ سال گذشته، مقوم و پیش‎ برنده این نهضت الهی بوده اند.
سخنگوی وزارت دفاع در ادامه اشاره کرد: انقلاب اسلامی به مفهوم حقیقی کلمه، احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) بود که بعد از کوشش های ناکام رژیم شاهنشاهی در گسترش اسلام ستیزی و زدودن مذهب و معنویت از سطوح مختلف جامعه، توانست سبکی بی بدیل از الگوی جامعه اسلامی را به جهانیان عرضه دارد.
وی همین طور در تشریح ماهیت مردمی نظام جمهوری اسلامی، بیان داشت: اتکای به مردم، از اساسی ترین اصول مکتب امامین انقلاب شمرده می شود چونکه هر زمان مشارکت مردم در امور کشور بیشتر بوده، به همان نسبت توفیقات نیز بالا رفته است.
سردار طلایی نیک با با اعلان اینکه با اهمیت ترین شاخصه شعار سال ۱۴۰۳، مشارکت مردم در اقتصاد و تولید است، اضافه کرد: تاریخ گواه است که فتوحات در هشت سال دفاع مقدس، درست از زمانی به وجود آمد که موانع حضور مستقیم مردم در جبهه های نبرد حق مقابل باطل برداشته شد. بر این اساس، تا آن زمان که اقتصاد کشور مردمی نبوده و مردم در حوزه تولید کشور دخیل نباشند، هیچ قدم مؤثری در بهبود اوضاع معیشتی را شاهد نخواهیم بود.
معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی راهبردی وزارت دفاع در ادامه اظهار داشت: شاهکار انقلاب اسلامی در تحقق «رهبری ولایی» بود که با ممزوج نمودن ظرفیتهای اسلامی و مردمی، افتخارات بزرگی را نصیب ملت کرد.
وی با اشاره به این که یکی از برکات انقلاب اسلامی، پیوند دادن حوزه دفاعی و مردم، بوسیله ظرفیتی به نام «بسیج مستضعفین» بود، اشاره کرد: بااینکه بهره مندی از ادوات جنگی پیشرفته نظیر پهپاد و موشک مطلوب بوده و بازدارنده است اما این اراده و خواست ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی بود که عملیات «وعده صادق» مقابل رژیم کودک کش صهیونیستی را به عاقبت رساند و خیلی از معادلات منطقه ای و بین المللی را تغییر داد.
سردار رضا طلایی نیک اظهار داشت: امروزه بازدارندگی کارآمد، نیازمند قدرت ترکیبی است؛ چون دشمن در دو عرصه جنگ نرم و سخت مقابل کشورمان درحال برنامه ریزی است و ما نیز نیازمندیم تا هم‎سطح با این تهدیدات، توانایی های خودرا ارتقا دهیم.
وی در آخر با اعلان اینکه رویکرد پیشگیرانه دیوان محاسبات، موجبات همراهی و همکاری بیش از پیش دستگاهها با این نهاد نظارتی را فراهم نموده است، بیان کرد: مواردی همچون «دیدبانی از بیت المال»، «تحقق انضباط مالی»، «اثربخشی در کاهش فاصله فقر و غنا» و همین طور «مبارزه با فساد و ویژه خواری»، همچون مواردی است که به حمدالله دیوان محاسبات توانسته نقشی ویژه در تحقق آنها ایفا نماید.

منبع: