در بیانیه نمایندگان به مجمع تشخیص مطرح شد؛ لزوم بررسی سریع طرح تسهیل تسویه بدهی بدهکاران بانکی

آذر: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اطلاعیه ای به مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهان آن شدند که طرح تسهیل تسویه بدهی بدهکاران بانکی در دستور کار آنان قرار گیرد.

به گزارش آذر به نقل از مهر، علی اصغر یوسف نژاد عضو هیئت رئیسه مجلس در جلسه علنی امروز بیانیه ۱۶۴ تن از نمایندگان به مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس مجمع در مورد لزوم در دستور کار قرار گرفتن طرح تسهیل تسویه بدهی بدهکاران بانکی را قرائت کرد.
متن این بیانیه به شرح زیر است:
علیرغم آنکه طرح تسهیل تسویه بدهی بدهکاران بانکی با قید دو فوریت در مجلس تصویب گردید، قریب به سه ماه است که در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد و هنوز بلاتکلیف مانده است.
همچنان که استحضار دارید یکی از پدیده های ویرانگر در اقتصاد ایران که زاییده رفتار نادرست بعضی از بانک ها و نظارت ناکافی بانک مرکزی در طول سال های گذشته است، محاسبه و دریافت سود مرکب از بدهکاران بانکی است.
این پدیده که در بیشتر مواقع به صورت غیرشفاف و بوسیله عقد قراردادهای جدید انجام شده سبب شده است بدهی بدهکاران بانکی بطور غیرمعقول و به شکل سرطانی رشد کند. یقینا شما هم مثل ما محل رجوع خیل عظیم از بدهکاران بانکی بودید که باوجود پرداخت چند برابر اصل بدهی و سود مندرج در قرارداد اولیه همچنان با مطالبه سنگین از طرف بانک ها مواجهند و از پرداخت بدهی خود مستاصل شده اند.
در عین حال از آنجائیکه مصوبه جدید بانک مرکزی عطف به ماسبق می شود نمی تواند مشکل خیل عظیم بدهکاران را که مستاصل شده اند حل کند و نمایندگان طرح حذف سود مرکب را با قید دو فوریت تقدیم کرده اند که بلافاصله این طرح در هیات دولت عنوان شد و با حذف یکی از تبصره ها مورد موافقت قرار گرفت. البته با عنایت به ایراد شورای نگهبان به این طرح و اصرار مجلس، طرح مذکور به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شده و سه ماه است که در مجمع بلاتکلیف مانده است و انتظار داریم اقدامات سریع به عمل بیاید.

منبع: