امام جمعه سنندج: محاسبه غلط آمریکا منجر به اتحاد همه مسلمانان جهان شد

به گزارش آذر ایسنا/کردستان امام جمعه سنندج با تسلیت و تهنیت شهادت سردار قاسم سلیمانی به همه اقشار مختلف مردم اظهار داشت: این محاسبه غلط آمریکا به اتحاد همه مسلمانان جهان منجر گردید.
ماموستا فایق رستمی امروز (۱۵ دی ماه) در مراسم بزرگداشت سردار شهید سلیمانی که در مسجد جامع سنندج برگزار شد، اظهار نمود: این شهادت بزرگ را خدمت مقام معظم رهبری، همه مسئولان کشور و مردم شریف ایران و خصوصاً کردستان که مرکز علم و عرفان معنویت است هم تبریک و هم تسلیت عرض می کنم.
وی، تجمعات مردمی را پاسخی کافی برای دشمنان دانست و بیان کرد: حضور همه اقشار مختلف مردم با غیرت کردستان، مسئولین، فرماندهان، روحانیون و خانواده های شهدا در مراسم ختم این شهید بزرگوار پیامی واضح به آرمان های حکومت، وطن و اسلام است.
امام جمعه سنندج به درجه شهدا اشاره و بیان کرد: خداوند کلمه موت را بر همه بشریت برای شهدا ممنوع کرده است، شهدا شهید می شوند و نباید کلمه موت برای مقام آنان به کار برد.
ماموستا رستمی افزود: باید از پدران و مادران صبور مملکت تشکر نماییم که چنین انسان های وارسته را برای ایفای شرافت و کرامت و حفاظت از حیثیت و ناموس مملکتشان تربیت می کنند.
وی با اشاره به اینکه خداوند در آیات قرآن جایگاه صابرین را مطرح کرده است بیان کرد: خداوند با ترحم و عطوفت همه ایمان داران و پدر و مادرها را که صبورانه در راه جهاد فرزندانشان برای دفاع از کرامت اسلام صبوری به خرج داده اند نگاه می کند.
امام جمعه سنندج اشاره کرد: کسانی که در راه خدا شهید می شوند فقط جنبه شهادت را در نظر ندارند بلکه صبوری و ملاقات و ارتباط با خداوند کریم مورد توجه آنها قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: شهیدان درس عزت، کرامت، ایثار، فداکاری، صبر و استقامت را به ما هدیه کردند و با هر قطره خون خود درخت امنیت و آرامش را کاشتند و پیام کرامت و شجاعت را به عالم رساندند و بنا بر این مورد تعریف و تمجید خداوند قرار می گیرند.
رستمی عنوان کرد: شهیدانی که برای دفاع از وطن لحضه ای تاخیر نمی کنند، بهترین معامله را باخداوند کردند و نفس خودرا به خداوند فروختند و این گونه به بشریت ارزش دادند.
وی بیان کرد: ایران اسلامی هیچ وقت قصد تجاوز به هیچ کشوری را نداشته، بلکه از حق خود دفاع کرده است، چونکه این نظام بر اساس دین و قانون شریعت آمده است و این دفاع نه به خاطر مالکیت و سلطه، بلکه به سبب دفاع از آب و خاک کشور و مستضعفان بوده است.
امام جمعه سنندج تصریح کرد: خداوند در آیات قرآن به مسلمانان سفارش می کند که “در جنگ با دشمنان ثابت قدم و به یاد خدا باش تا رستگار شوی” و این سلاح و قدرت نیست بلکه معامله ای است که دشمنان را به واهمه می اندازد.

منبع: