حسینی در تشریح جلسه کمیسیون عمران مجلس: دولت مکلف به تأمین یک میلیون مسکن در سال می شود

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: بر مبنای مصوبه امروز این کمیسیون، دولت و وزارت راه و شهرسازی باید هر سال یک میلیون واحد مسکونی تولید کنند.

سیدالبرز حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بررسی طرح دو فوریتی جهش تولید و رونق مسکن در جلسه عصر امروز کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: با عنایت به این که هفته گذشته دو فوریت طرح مذکور تصویب گردید، کمیسیون عمران بررسی مفاد این طرح را طی جلسات متوالی در دستور کار خود دارد.
وی بیان نمود: در جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس کارشناسانی از وزارت راه و شهرسازی، مرکز پژوهش ها، بنیاد مسکن و بانک مسکن حضور بهم رساندند و ۶ ماده ابتدایی طرح جهش تولید و رونق مسکن بررسی و تصویب گردید.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر مبنای یکی از مصوبات امروز کمیسیون عمران مجلس، دولت و وزارت راه و شهرسازی مکلف به تأمین ۴ میلیون واحد مسکونی در ۴ سال شدند یعنی باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی تامین گردد.
حسینی افزود: همینطور بحث شورایعالی مسکن در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و این شورا در قانون مد نظر قرار گرفت و درباره اعضا و دبیرخانه آن نکاتی مطرح و تصویب گردید.
وی تصریح کرد: تشکیل صندوق ملی مسکن هم از دیگر مباحثی بود که در این نشست عنوان شد و همینطور بحث هایی درباره تهیه زمین ارزان قیمت و مصالح ساختمانی مورد بررسی قرار گرفت.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کمیسیون عمران مجلس فردا در جلسات بامداد و بعدازظهر ادامه بررسی طرح دو فوریتی جهش تولید و رونق مسکن را در دستور کار دارد.