رئیس جهاددانشگاهی فارس: مصلحت اندیشی و منفعت طلبی در سیره شهدا جایی ندارد

فارس رئیس جهاددانشگاهی استان فارس با اشاره به اهمیت تبیین ابعاد مختلف ارزش های دفاع مقدس و انتقال این ارزش ها به جامعه، اصرار کرد که شهدا و خانواده آنان، در عمل مفاهیمی نظیر معنویت، ایثار، جوانمردی و استقامت را معنا کرده و نشان دادند که مصلح اندیشی و منفعت طلبی در سیره آنان جایگاهی ندارد.
دکتر مظاهر بابایی، شنبه پنجم مهرماه، در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که از طرف جهاددانشگاهی فارس، برگزار شد، با بزرگداشت چهلمین سالگرد حماسه ی تاریخی دفاع مقدس، اظهار داشت: امسال در چهلمین سالگرد دفاع مقدس باید باتوجه به شرایط موجود بررسی نماییم و ببینیم بعنوان خدمتگزار ایرانی مسلمان و فرزند انقلاب در کجای قضیه ایستاده ایم و چقدر سهم و دین خودرا برای رفع مشکلات کشور ادا کرده ایم.
بابایی اهمیت الگوبرداری از درس های که دفاع مقدس در بر داشت را یادآوری و افزود: در دوران دفاع مقدس فرزندان رشیدی از ایران اسلامی را که هر کدام سمبل ایثار و فداکاری و همدردی و همراهی بودند، را از دست دادیم تا امروز این امنیت را داشته باشیم.
رئیس جهاددانشگاهی فارس افزود: جهادگران دانشگاهی مدلول امنیت امروز را به خصوص طی یکسال گذشته و در جریان اغتشاشات آبان ماه که آشوبگران یکی از ساختمان های این نهاد را به آتش کشیدند، درک کرده اند و همین مسئله باعث شده است تا بیش از پیش قدر امنیت را بدانیم و قدردان زحمات خانواده هایی باشیم که پاره های تن خودرا برای حفظ امنیت ما از دست داده اند.
وی با تاکید بر اینکه شهدا و خانواده های آنان معنویت، استقامت و جوانمردی را در عمل معنا کردند، اظهار داشت: امروز و در چهل سالگی دفاع مقدس باید این سؤال را بپرسیم که برای این نظام مقدس و کسانی که ۸ سال عاشقانه و خالصانه جنگیدند، چه کرده ایم؛ در سیره شهدا و رزمندگان اسلام، چیزی به نام منفعت طلبی و مصلحت طلبی وجود نداشت و این همان راهی است که باید آنرا ادامه دهیم و حق مطلب را ادا نماییم.
بابایی با یادآوری اینکه در قرآن کریم چندین خصوصیت درباره جهاد در راه خدا آمده است، اضافه کرد: طبق آیات قرآن کریم، جهادگران در راه خدا رستگاران و مؤمنان واقعی هستند و با خدا تجارت می کنند؛ پس جهادگران دانشگاهی هم باید این آموزه ها را سرلوحه امور خود قرار داده و همیشه برای رضایت خداوند و خدمت به خلق تلاش کنند.
وی با تاکید بر اینکه تک تک کارمندان این نهاد باید تلاش کنند تا متخلق به روحیه جهادی باشند، اظهار داشت: تنها در سایه روحیه جهادی است که همدلی ها و همراهی ها اتفاق می افتد که بحمد الهی این مسئله را در جهاد دانشگاهی فارس به خوبی مشاهده کردیم چنانچه در ۱۰ ماه گذشته و پس از اغتشاشات آبان ماه که خسارت سنگینی به این نهاد وارد شد و سرمایه ای که بیش از ۱۰ سال برای آن زحمت کشیده شد و محل تامین درآمد و بودجه این نهاد بود، به آتش کشیده شد، جهادگران دانشگاهی با تلاش شبانه روزی در کنار یکدیگر توانستند باز هم این مجتمع را سرپا کنند و وجود چنین همکارانی مایه افتخار است و این همان روحیه جهادی و بسیجی است که انتظار داریم در بین جهادگران وجود داشته باشد.
رئیس خبرگزاری دانشجویان ایران منطقه فارس همین طور اظهار داشت: امروز اگر می خواهیم میراث دار شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس و عاشورا باشیم، باید یاد بگیریم که در مقابل مشکلات مقاومت کرده و با کار جهادی و روحیه بسیجی بر مشکلات فائق آییم.
بابایی در قسمتی از سخنان خود جهادگران دانشگاهی را به رعایت اخلاق اسلامی سفارش و اشاره کرد: جهادگران باید همیشه متخلق به اخلاق اسلامی باشند و در کنار کارهای جهادی، یک الگوی مناسب اخلاقی برای سایر ادارات باشند.
رئیس جهاددانشگاهی فارس اظهار داشت: با وجود اینکه شرایط بدی اقتصادی را پشت سر گذاشته ایم اما به حمد الهی همچنان در راه توسعه قرار داریم و برنامه توسعه هیچ کدام از بخش های جهاد دانشگاهی عقب نیفتاده است و اتفاقات خوبی هم در حوزه پژوهشی و کاربردی در حال انجام می باشد و ما ثابت کردیم که می توانیم جهادی و بسیجی وار کارهای خودرا انجام دهیم.