رئیس مجلس شورای اسلامی از محل راه اندازی فرودگاه چابهار بازدید کرد

آذر: سیستان و بلوچستان رئیس مجلس در اولین برنامه کاری در سیستان و بلوچستان از محل راه اندازی فرودگاه چابهار که در چند هفته گذشته محل مناقشه شده بود، بازدید نمود.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا در بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی از محل راه اندازی فرودگاه، عبدالرحیم کردی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار توضیحاتی درباره روند راه اندازی این شهر فرودگاهی به رئیس مجلس ارائه داد.
محمد باقر قالیباف اضافه کرد: همه مصمم هستیم تا شهرفرودگاهی چابهار راه اندازی شود که دراین بندر کنار فرودگاه، راه آهن هم از اولویت های برنامه دولت و مجلس است.
روند راه اندازی شهر فرودگاهی چابهار دوهفته ای است با کارشکنی های صورت گرفته متوقف شده است، هفته پیش تیمی از کمیسیون امنیت ملی مجلس و شورای عالی امنیت ملی از محل راه اندازی این شهر فرودگاهی بازدید کرد و استاندار سیستان و بلوچستان هم قول داد روند راه اندازی در یک هفته آینده از سر گرفته شود.
فاز اول شهر فرودگاهی چابهار با 1000 میلیارد تومان اعتبار از محل منابع داخلی منطقه آزاد چابهار مقرر است تا سال آینده وارد فاز بهره برداری شود.
احداث شهر فرودگاهی چابهار در 5 برنامه و سند بالادستی کشور آمده است و باتوجه به موقعیت ویژه چابهار، بخش مهمی از ظرفیت این شهر به ترانزیت و صادرات کالا به مقاصد بین المللی اختصاص خواهد یافت.

منبع: