دبیر فراکسیون گردشگری مجلس: در شرایط سخت کنونی نباید افزایش قیمت بلیت هواپیما اعمال شود

به گزارش آذر نماینده مجلس یازدهم درباره قیمت های جدبد بلیت هواپیما اظهار داشت: برخی تصمیم های دستگاه های اجرایی نتیجه ای جز برهم زدن ثبات و آرامش کشور به همراه ندارد.

به گزارش آذر به نقل از صداوسیما، محمدصالح جوکار گفت: اعلام افزایش ۸۰ درصدی قیمت پروازهای داخلی که مقرر است از اول آبان ماه آغاز می شود شوک جدی به جامعه ما وارد کرده است. افزایش قیمت بلیت هواپیما سند ورشکستگی صنعت گردشگریست.
وی اضافه کرد: وزیر راه و شهرسازی از یک سو می گوید که این مساله لغو شده و قیمت های جدید اعتبار ندارند و از طرف دیگر دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی از تعدیل در قیمت ها سخن می گوید.
جوکار این مساله را نشان دهنده بی ثباتی خواند و تاکید کرد: می گویند افزایش قیمت ها به سبب افزایش قیمت ارز و قسمتی از هزینه های شرکت های هواپیمایی به صورت ارزی است و دلیل دیگر نیز مصوبه ستاد مبارزه با کرونا صورت گرفته است.
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مصوبه ستاد از پیش وجود داشت، اما شرکت های هواپیمایی بدون توجه به این مصوبه، پروازها را به صورت کامل انجام می دادند، افزود: دولت در شرایط سخت کرونایی کنونی نباید نرخ بلیت هواپیما را مقابل مردم اعمال نماید.
وی سفرهای هوایی را در سبد بیشتر خانواده ها پایین عنوان نمود و اظهار داشت: گرچه سهم سفرهای هوایی در این سبد پایین است، اما مطمئناً بر سایر قیمت ها تأثیر گذاشته و افزایش قیمت برخی کالاها را به دنبال خواهد داشت و حتی احتمال افزایش قیمت بلیت ناوگان ریلی و زمینی وجود دارد.
جوکار گفت: گردشگری ما گرفتار رکود شده وبا چنین مسائلی مطمئناً سند ورشکستگی صنعت گردشگری به امضا می رسد.
وی درباره اقدامات نمایندگان مجلس برای جلوگیری از افزایش قیمت بلیت هواپیما اظهار داشت: هفته آینده این مساله را در مجلس مطرح کرده و از وزیر می خواهیم پاسخگو باشد. این تصمیمات آنی قابل قبول نیست و سبب تشویش خاطر شهروندان خواهد شد.

منبع: