بسیج اساتید پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای: نباید به لغو تحریم ها از طرف دشمن در قالب برجام خوشبین بود

به گزارش آذر کانون بسیج اساتید پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای سازمان انرژی اتمی با اشاره به طرح مجلس در خصوص اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، اظهار داشت: نباید به لغو تحریم ها در قالب برجام خوش بین بود.

به گزارش آذر به نقل از مهر، کانون بسیج اساتید پژوهشگاه علوم و فنون هسته ایِ سازمان انرژی اتمی، اطلاعیه ای درباره طرح یک فوریتی مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها صادر کرد.
متن این بیانیه به شرح زیر است:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
«فَمَنِ اعْتَدَی عَلَیْکُمْ فَاعْتَدُوا عَلَیْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَی عَلَیْکُمْ وَ اتَّقُوا اللَّهَ وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِینَ»، پس هر کس بر شما تعدّی کرد همان گونه که بر شما تعدّی کرده بر او تعدّی کنید. (سوره مبارکه بقره، قسمتی از آیه ۱۹۴)
قرآن کریم مسلمانان را به پایبندی به تعهدات فرمان داده است امّا در صورتیکه طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرد دستور اقدام مقابله به مثل فرموده است. بر این اساس چون در توافق برجام، آمریکا با خروج از آن و تشدید تحریمها، و همپیمانان اروپایی او با عدم اقدام عملی در انجام تعهدات خود، نقض عهد آشکار نموده اند، مستوجب اقدام متقابل مقتضی میباشند.

کانون بسیج اساتید پژوهشگاه علوم و فنون هسته ایِ سازمان انرژی اتمی در امتداد اعتقاد به اقدام مقابله به مثلِ نقض عهد آشکار آمریکا و اروپا در توافقنامه برجام، ضمن پشتیبانی از طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریمها» ارائه شده از طرف مجلس محترم شورای اسلامی مصوّب ۱۲/۰۸/۱۳۹۹، خصوصاً تاکید بر توسعه سریع توانمندی هستهای صلح آمیز کشور و لغو کلیه تعهدات برجامی در حوزه نظارتی؛ اجرای این طرح را موجب خروج کشور از موضع انفعال و آنرا سبب بازگشت به مسیر عزّت و اقتدار، و جلوگیری از خسارات فراوان حاصل از برجام میداند. این طرح در امتداد تحقق بیانات و منویات عزّتمندانه و قاطعانه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در خصوص کاهش مجدّانه، دقیق، کامل و جامع تعهدات برجامی کشور در قبال عدم پایبندی سایر طرفها به تعهدات قراردادی خود؛ و نیز حفظ عزّت، اقتدار و منافع ملّت است، همانطور که مقام عظمای ولایت با اظهار تأسف از تکرار حرف های دشمن در خصوص فایده نداشتن صنعت هسته ای از زبان عده ای در داخل، فرمودند: «صنعت هسته ای نیاز قطعی فردای کشور برای تولید برق است و امروز باید به فکر فردا باشیم» و نیز در جایی دیگر درباب برجام فرمودند: «مسئولان در معرض آزمون بزرگ قرار دارند که آیا عزّت و اقتدار این ملّت را حفظ خواهند کرد یا نه. باید عزّت و منافع ملّت به مدلول واقعی کلمه تامین شود»

امّا شایان توجّه آنکه هر چند اقدامات اشاره شده در طرح مذکور، صحیح و بجا است با این وجود نباید به لغو تحریمها از طرف دشمن در چهارچوب برجام خوشبین بود برای اینکه دشمنان ملّت ایران و نظام جمهوری اسلامی یعنی نظام سلطه و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، از ابتدا برجام را نه به قصد برداشتن تحریمها بلکه به قصد نفوذ و اِعمال فشار حدّاکثری و با هدف از بین بردن عوامل اقتدار داخلی و خارجی جمهوری اسلامی و جلوگیری از شکست سیاستهای منطقهای و افول ابرقدرتی خود، تدارک دیده بودند. این عدم خوش بینی را حکیم گرانقدر انقلاب چه زیبا پیش بینی کردند که در همین رابطه، خطاب به دولتمردان بیان فرمودند که: «بعد از خروج آمریکا از برجام این سه دولت مدام حرف می زدند، مدام یاوه گویی می کردند، بنده همان روز هم گفتم من به اینها اعتمادی ندارم، اینها کاری نخواهند کرد، در خدمت آمریکا خواهند بود؛ امروز کاملاً واضح شده است، معلوم شده است که اینها به مفهوم واقعی کلمه، پادو آمریکا هستند». همین طور در جایی دیگر فرمودند: «قطع امید کنید از اینها؛ از اروپا قطع امید بکنید. اروپا جایی نیست که ما بتوانیم برای مسائل گوناگون خودمان همچون همین مسئله ی برجام و مسائل اقتصادی و مانند اینها به آنها امید ببندیم؛ نه، اینها کاری نخواهند کرد؛ قطع امید [بکنید]».
لازم به ذکر است که بیانیه صادره این کانون در دهه مبارک فجر سال قبل در پاسخ به تهدید سه کشور اروپایی به فعال سازی سازوکار حلّ اختلافات در برجام و نیز محکومیت کسانی که اصرار بر اعتماد و مذاکره با تروریست های آمریکایی و هم پیمانان اروپایی آنان داشتند، دقیقاً با پیشنهاد لغو کلیه تعهدات برجامی در حوزه نظارتی و بازرسی بطور یکجا و نه بهتدریج، خطاب به دولت و مجلس صادر شده بود که متأسفانه مورد توجه بایسته قرار نگرفت. در بیانیه فوق الاشاره منتشر شده از طرف این کانون نیز صراحتاً تاکید شده بود که پیشنهاد این راهکار، نه به خاطر امید به گشایش امر از جانب اروپا و آمریکا و بازگشت آنان به پای میز مذاکره بلکه به خاطر اتمام حجّت با آنان، و نیز امید به بازگشت امیدواران و معتمِدین به اروپایی ها و آمریکایی ها به خیل ملّت مقاوم و سازشناپذیر ایران اسلامی است.
با استناد به آیه «وَ لَنْ تَرْضَی عَنکَ الْیَهُودُ وَ لَا النَّصرَی حَتَّی تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَی اللَّهِ هُوَ الْهُدَی و َلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُم بَعْدَ الَّذِی جَاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَکَ مِنَ اللَّهِ مِن وَلِیٍّ وَ لَا نَصِیرٍ* (ای پیامبر) یهود و نصاری هیچ گاه از تو راضی نمیشوند مگر وقتی که از کیش آنان پیروی کنی بگو تنها هدایت، هدایت خدا است و اگر هوی و هوسهای آنان را پیروی کنی پس از آن علمی که روزیت شد، آنوقت از ناحیه خدا نه سرپرستی خواهی داشت و نه یاوری. (سوره مبارکه بقره، آیه ۱۲۰)»؛ خاطر نشان میسازد که دشمن فقط با تسلیم شدنِ کامل جمهوری اسلامی ایران و عدول از ارزشهای اسلامی و انقلابی، راضی خواهد شد. بدین جهت هنگامی که دشمن از ما راضی باشد در آن صورت باید در دینداری و انقلابی گری خود تردید نماییم. ملت مقتدر و انقلابی ایران هیچ وقت حتّی در مذاکرات هم به دنبال برآورده کردن رضایت دشمن نیست برای اینکه دینداری و انقلابی گریِ دشمن پسند، همان تبعیّت از آئین و سبیل اوست. همانطور که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی(مد ظله العالی) می فرمایند: «بعضی نسخه دیگری را تجویز می کنند، می گویند تسلیم بشویم تا دشمن مقابل ما موذیگری نکند؛ اینها نمی دانند که هزینه تسلیم شدن بمراتب بیشتر از هزینه مقاومت کردن و ایستادگی کردن است. بله، ایستادگی کردن ممکنست هزینه ای داشته باشد، امّا دستاوردهای بسیار بزرگی دارد که صدها برابرِ آن هزینه برای ملت ها ارزش دارد؛ امّا تسلیم شدن در مقابل دشمن عنود و لجوج و خبیث، جز لگدمال شدن، جز ذلیل شدن، جز بی هویّت شدن هیچ اثری ندارد؛ این را بایستی همه بدانند».
لذا تنها راه عاقلانه و عزّتمندانه در مواجهه با دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملّت ایران بمنظور مایوس کردن آنها همانا مقاومت فعّال، مبتکرانه و هوشمندانه در مقابل فشارها و نیز عدم تبعیّت از اهداف آنان با توکل به ذات اقدس احدیت، توسل به حضرات معصومین(علیهم آلاف التحیه و الثناء) و تأسی از راه، منش و منویات همیشه روشنگرانه مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای است که در طول ۳۱ سال رهبری جامعه اسلامی بحق چراغی پر فروغ در راه پر فراز و نشیب جهت هدایت امت اسلامی بوده اند.

در آخر این کانون پیشنهاد می دهد باتوجه به خسارات عظیم مادی، جانی و معنوی حاصل از عدم اجرای تعهدات سه کشور اروپایی و آمریکا به این توافق نامه بین المللی که در این سالها به کشور وارد شده، ضمن برآورد کامل این خسارات توسط یک کارگروه متخصص، قوه محترم قضایی با تنظیم لایحه ای حقوقی و ارائه آن به دادگاه های ذی صلاح (داخلی و یا بین المللی) مقابل این کشورها اقامه دعوا نموده و پرداخت غرامت برآورد شده را مطالبه نماید.

به امید تعجیل در ظهور یگانه عدالت گستر جهانیان حضرت ولی عصر (عج) تا بنیان و اساس استکبار جهانی را در هم شکسته، کاملاً محو و نابود سازد ان شاءالله/.

وَالسَّلَامُ عَلَی مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَی

منبع: