عراقچی: نتایج انتخابات آمریکا تاثیری بر سیاست های ایران نخواهد گذاشت

به گزارش آذر معاون وزیر امور خارجه اظهار داشت: سیاست های اصولی ایران که مبتنی بر مقابله با سلطه است، تحت تأثیر انتخابات آمریکا قرار نخواهد گرفت.

به گزارش آذر به نقل از مهر، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه در برنامه رادیو تهران با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تأثیرات آن اظهار داشت: نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تأثیری بر سیاست های اصولی جمهوری اسلامی ایران نخواهد گذاشت.
معاون وزارت امور خارجه افزود: سیاست سلطه طلبانه و قلدرمآبانه آمریکا با تغییر رئیس جمهوری در آن کشور تغییر نخواهد کرد ولی با تغییر افراد امکان دارد شیوه ها و رویکردهای جدیدی بر سیاست آمریکا حاکم شود.
عراقچی با اشاره به اینکه سیاست های اصولی ایران که مبتنی بر مقابله با سلطه و مقاومت برابر فشارهای غیرقانونی می باشد مسلماً تحت تاثیر انتخابات آمریکا قرار نخواهد گرفت، تصریح کرد: طبیعی است که در صورت بروز شرایط جدید جمهوری اسلامی هم شیوه ها و راهکارهای مناسب و منطبق با آن شرایط را برای تأمین منافع خود و برای مقابله با هر گونه فشار یا تهدید احتمالی جدید، اتخاذ خواهد نمود.
وی در پاسخ به احتمال بازگشت رئیس جمهور جدید آمریکا به برجام و واکنش ایران خاطرنشان کرد: هنوز برای صحبت در این حوزه زود است. چالش های بسیاری وجود دارد اما قبل از هر چیز باید منتظر ماند و سیاست های احتمالی جدید در آمریکا را ملاحظه کرد.

منبع: