سارا فلاحی خبر داد فراکسیون زنان خواهان تشکیل کارگروهی در جهت احصای مسائل زنان

به گزارش آذر سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از دیدار اعضای این فراکسیون با رئیس قوه مقننه اطلاع داد و اظهار داشت: در این نشست آقای قالیباف تاکید داشت که باید مجلس انقلابی زیست مومنانه داشته باشد.
سارا فلاحی در گفت و گو با ایسنا ضمن اشاره به جلسه امروز فراکسیون زنان اظهار نمود: امروز فراکسیون زنان دیداری با رئیس مجلس شورای اسلامی داشت و در آن مسائل و مطالبات مردم در حوزه زنان عنوان شد.
به قول وی، در این نشست اعضای فراکسیون زنان بیان نمودند که باید وقت مجلس به کارهای اساسی و اثرگذار در زندگی مردم اختصاص پیدا کند و همینطور بر تنقیح و اصلاح قوانین و تقویت نظارت در مجلس تاکید شد.
فلاحی افزود: در این نشست اعضای فراکسیون زنان از رئیس مجلس خواستند تا در دیدارهای دیپلماتیکش بانوان مجلس هم حضور داشته باشند همینطور در تمام طرح ها و لوایح در ارتباط با زنان حتما فراکسیون زنان طرف مشورت اصلی بوده و از کانال این فراکسیون عبور کند.
وی توجه به طب سنتی، چاره اندیشی برای بحران جمعیت، توجه به مسائل زنان سرپرست خانوار، توجه به جوانان در جهت عملیاتی شدن بیانیه گام دوم انقلاب، پیشگیری از استیلاهای مردانه در مجلس و ایجاد فضا برای بانوان و استفاده از پتانسیل علمی و سیاسی آنها در مجلس را از مهم ترین مطالبات اعضای فراکسیون از رئیس مجلس عنوان نمود.
سخنگوی فراکسیون زنان مجلس ضمن اشاره به صحبت های رئیس مجلس اظهار نمود: در این نشست آقای قالیباف ضمن هم آوایی با دغدغه های بانوان مجلس اظهار داشت که از نظر من شأن زن بودن شما بسیار بالاتر از شأن نمایندگیتان است و بانوان نقش بسیار تاثیرگذارتری در جامعه دارند. ما باید به سمت زیست مومنانه برویم و مجلس انقلابی باید زیست مومنانه داشته باشد.
وی افزود: ریاست مجلس با تکیه بر هویت جمعی مجلس اظهار داشت که هر چه به سمت حرکت جمعی برویم تاثیرگذاری بیشتری خواهیم داشت. ایشان قدرت جمهوری اسلامی را وابسته به مردم دانست و تاکید داشت القابی مانند جهادی و انقلابی مسئولیت ما را در قبال مردم بیشتر می کند.
فلاحی در انتها اظهار داشت که تشکیل یک کارگروه در جهت احصای مسائل زنان و جمع آوری تمام قوانین فاقد اولویت و پارادوکسیکال و کوشش برای تنقیح و اصلاح آن از دیگر مطالبات اعضای فراکسیون زنان در این نشست بود.

منبع: