ویس کرمی: انتخابات اخیر آمریکا آغازی بر فردای بدون آمریکا است

به گزارش آذر یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این مورد که انتخابات اخیرآمریکا نشان داد الگوی دموکراسی آمریکایی در سراشیبی سقوط قرار گرفته است، اظهار داشت: انتخابات اخیر آمریکا آغازی بر فردای بدون آمریکا است.
ه گزارش ایسنا، مهرداد ویس کرمی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس اظهار داشت: انتخابات اخیر آمریکا نشان داد الگوی دموکراسی آمریکایی که آخر تاریخ و نسخه نهایی تکامل بشر نیست. بلکه به علت تضاد با فطرت انسانی و سرشاخ شدن با سنت های اللهی در سرشیبی سقوط قرار گرفته است.
نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: انتخابات اخیر آمریکا آغازی بر فردای بدون آمریکا است، صدای شکستن استخوان های دموکراسی غربی به گوش می رسد دوران طلایی آمریکا به سرآمده و بنا بر آخرین اظهارنظر فوکویاما نظام لیبرال دموکراسی غربی دیگر حتی توان اداره خودش را ندارد تا چه رسد به این که آخر تاریخ باشد. در چنین شرایطی هیچ دولتمرد عاقلی زلف خویش را به برنده جدال فیل و الاغ گره نمی زند. و خویش را روسیاه تاریخ و همراه و همدل با قاتلان حاج قاسم سلیمانی نمی گرداند. به فرموده مقام معظم رهبری راه نجات کشور در قوی شدن و تکیه بر ظرفیت ها و استعدادهای سرشار مردم بزرگ ایران است و رابطه با سایر کشورها باید برپایه عزت، حکمت و مصلحت باشد.
این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شش ماه نخست مجلس یازدهم نشان داده است که ما هنوز اندرخم یک کوچه هستیم و باید طرحی نو در نظر داشته باشیم به نظر اینجانب راه صلاح مجلس یازدهم تمرکز بر اولویت های کشور و ابن الوقت بودن در عین دوراندیشی است. اشکال رایج مجالس و دولت های گذشته این بود که هر کسی از ظن خود طرح یا لایحه ای مطرح می ساخت که این طرح ها و لوایح در فضای احساسی به تصویب می رسید. راه خروج از این بن بست این است که مرکز پژوهش های مجلس نقطه عزیمت طرح ها قرار بگیرد تا در عین شناخت اولویت ها گرفتار روزمرگی و جوزدگی نشویم.
نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این روزها سخن از تدوین بودجه سال ۱۴۰۰ است. بعضی از کارشناسان بر این باور هستند که ساختار بودجه کشور بیمار متولد شده و ریشه خیلی از رانت ها، مفاسد و زد و بندهای اقتصادی و سیاسی همین ساختار لابی محور است. که در آن سهم شورای برنامه ریزی استان ها حدود ۱۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی سرمایه است و ۹۰ درصد آن در اختیار وزرا و تابع عنایت رئیس سازمان برنامه و بودجه می باشد و این یعنی قدم اول تبعیض و تقویت لابی گری در توزیع بودجه و امکانات کشور در حالیکه طبق ماده ۷ بند ح برنامه ششم توسعه بایستی ۳۰ درصد اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای به شورای برنامه ریزی استان ها اختصاص می یافت.
نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود اظهار داشت: برخلاف تاکید مقام معظم رهبری بر ورود موثر و سرمایه گذاری نهادهای انقلابی در چند استان همچون استان حوزه انتخابیه اینجانب سرمایه گذاری قابل توجهی صورت نگرفته و لزوم دارد این مورد در اسرع وقت جبران شود.
ویس کرمی ضمن اشاره به این که استان لرستان با لبان تشنه بر لب آب نشسته است، اظهار نمود: لرستان با داشتن حدود ۱۲ میلیارد متر مکعب آب خروجی در سال از تشنگی پا بر زمین می کوبد. لرستان بیشتر از تحریم های آمریکا و اروپا براثر تحریم وزارت نیرو نابود شده چون که بدون وجود سدهای مخزنی نه از منبع آب آشامیدنی پایدار خبری است و نه ایستگاه های پمپاژ کشاورزی در تابستان آبی برای کشیدن دارند.

منبع: