امام جمعه موقت اصفهان: حوزه باید برای دانشجو پدری کند

اصفهان امام جمعه موقت اصفهان اظهار داشت: حوزه باید برای دانشجو پدری کند و پدری کردن به این معنا نیست که به دانشجو نمره دهند، بلکه باید دانشجو را جذب اسلام کرده و به شکلی عمل کنند که روح اسلامیت در عمق جان دانشجو نفوذ کند و این به رفتار، اخلاق و تعامل انسانی نیاز دارد.

محمد تقی رهبر در گفت و گو با ایسنا درباب روز ۲۷ آذر که به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است، اظهار نمود: در گذشته های پیش از انقلاب میان حوزه و دانشگاه فاصله بود، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی شعار حوزه و دانشگاه همسویی و همبستگی بود. به این معنا که یک فرد حوزوی یک فرد دانشگاهی را درک و در مقابل یک فرد دانشگاهی هم فرد حوزوی را درک کند تا با اهداف مشترک کار کنند.

وی اضافه کرد: البته حالا ارتباط میان حوزه و دانشگاه برقرار است، اما در حد انتظار نیست و بیش از این انتظار می رود که این ارتباط دو سویه و تنگاتنگ باشد. لازم است که مهارت های دینی و اصول اسلامی بیش از این وارد دانشگاه شود و در عمل این وحدت و همسویی باید وجود داشته باشد.

امام جمعه موقت اصفهان اظهار داشت: برای مثال حوزه باید تلاش کند اصول قرآن، معارف اسلامی و نهج البلاغه را در دانشگاه ترویج دهد و دانشگاهیان هم باید از علم خود در جهت ارتقای حوزه استفاده کنند. تا حدودی این وحدت مشاهده می شود منتها در عمل نیاز به همبستگی و همدلی داریم. به خصوص که دانشگاه های کشور باید از معرف اسلامی غنی شوند.

رهبر افزود: دانشجو در حد خودش باید مومن به معارف اسلام باشد و با عشق علاقه روی معارف اسلامی کار کند. حوزویان نیز در علم باید از دانشگاه به خوبی بهره ببرند که این مهم در عمل کار بیشتری می طلبد.

وی با اعلان اینکه حوزه باید برای دانشجو پدری کند، اشاره کرد: پدری کردن به این معنا نیست که به دانشجو نمره دهند بلکه باید دانشجو را جذب اسلام کرده و به شکلی عمل کنند که روح اسلامیت در عمق جان دانشجو نفوذ کند و این به رفتار، اخلاق و تعامل انسانی نیاز دارد و در حوزه و دانشگاه این رفتار باید مشاهده شود.