روحانی در ستاد ملی کرونا: مصوبه معیشتی دولت و مجلس را تلفیق کردیم

به گزارش آذر رئیس جمهور اظهار داشت: با هماهنگی های به عمل آمده با مجلس و تلفیق ۲ مصوبه معیشتی مجلس و ستاد کرونا برای کمک به صدمه دیدگان از کرونا، مصوبه ستاد ملی در این حوزه اصلاح گردید.

به گزارش آذر به نقل از مهر، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور بامداد امروز (شنبه) در جلسه ستاد ملی کرونا ضمن قدردانی از همراهی و همکاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و اقدامات سختگیرانه برای مهار موج جدید بیماری کرونا گفت: موج سوم کرونا بسیار سهمگین بود اما اتحاد، همدلی و اعتماد مردم به کادر بهداشتی سبب نجات کشور از این موج سهمگین شد.
رئیس جمهور با اشاره به آمارها و گزارشهای ارائه شده در مورد وضعیت بیماری کرونا در کشور اظهار داشت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده در اجرای محدودیت ها و همکاری خوب مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی امروز در ایام پایانی ماه آذر هیچ شهر قرمزی در سرتاسر کشور نداریم که این بسیار خوشحال کننده است و نتیجه همت و همکاری خوب مردم بوده است.
روحانی در عین حال اشاره کرد: البته اینکه امروز شهر قرمز نداریم به این مفهوم نیست که این وضعیت پایدار و دائمی است و بی اعتنایی و کم توجهی به مقررات بهداشتی اساسا ما را باردیگر با مشکل مواجه خواهد کرد، بنابراین استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری بعنوان یک عمل معروف همچنان باید در دستور کار باشد و از برگزاری اجتماعات و دورهمی ها که در شرایط امروز جامعه بعنوان عمل منکر شناخته می شود، حتما باید پرهیز شود.
رئیس جمهور با قدردانی از همه آنهایی که در شرایط کرونایی برای رشد اقتصاد و تولید کشور تلاش کردند، اظهار داشت: مثبت شدن رشد اقتصادی کشور در ۶ ماهه اول سال جاری برغم بیماری کرونا و تحریم و جنگ اقتصادی دشمن از افتخارات بزرگ ملت ایران است و در حالیکه خیلی از کشورها با شیوع بیماری عالمگیر کرونا با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه بودند، ایران همچون معدود کشورهایی بوده است که رشد اقتصادی اش مثبت بوده و در ۶ ماهه اول سال جاری همه آمارها نشان دهنده مثبت بودن رشد اقتصادی ماست و امید و انتظار این است که در ۶ ماهه دوم سال هم این رشد اقتصادی تداوم خواهد داشت و امیدواریم بتوانیم تورم را هم کنترل نماییم و در بخش اشتغال هم شاهد توسعه و رونق بیشتری باشیم.
روحانی همینطور در ادامه از دست اندرکاران بخش آموزش کشور شامل اساتید و معلمان که تلاش زیادی کردند تا در دوران انتشار ویروس کرونا، فرزندان ما از تحصیل و دانش محروم نمانند، قدردانی کرد.
رئیس جمهور در ادامه با اشاره به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برای پرداخت کمک معیشتی به کسانی که حقوق و درآمد ثابت ندارند و از کرونا متضرر شده اند، اظهار داشت: با هماهنگی های به عمل آمده با مجلس شورای اسلامی و تلفیق ۲ مصوبه مجلس و ستاد کرونا برای کمک به صدمه دیدگان از کرونا، مصوبه ستاد ملی دراین زمینه اصلاح و مقرر شد به گروه هایی همچون افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد به جای ماهانه ۱۰۰ هزار تومان به هر فرد ۱۲۰ هزار تومان پرداخت گردد.
روحانی همینطور با اشاره به در پیش بودن ایام فاطمیه، افزود شرایط ما بگونه ای است که همچنان کمک های مؤمنانه باید به افراد نیازمند افزایش یابد و مردم خیر می توانند با بهره گیری از ایام فاطمیه پیش رو نسبت به ارائه کمک های مؤمنانه خود اقدام نمایند. بر مبنای مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا قرار شد مقررات و پروتکل های لازم برای برگزاری مراسم فاطمیه طراحی و پیشبینی شود.
رئیس جمهور همینطور تصویب برگزاری آزمون استخدامی برای استخدام یکصد هزار نفر از متقاضیان شغل را از دیگر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا عنوان نمود و اظهار داشت: برپایه مصوبه امروز ستاد این آزمون با رعایت مقررات و پروتکل های بهداشتی انجام خواهد شد.
روحانی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به کسانی که همواره از شنیدن خبر موفقیت های ملت ایران عصبانی می شوند و مدام ضد ایران تلاش می کنند، اظهار داشت: کاری که این دولت در زمینه آب، برق و گاز مجانی برای اقشار محروم کشور سال جاری انجام داده و آرزوی ما در طول ۴۲ سال قبل بوده است، یک کار بی نظیر و افتخارآمیز است.
رئیس جمهور تاکید کرد: در بخش برق و گاز کارهای بسیار بزرگی انجام شده به صورتی که سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات به تولید برق کشور افزوده شده و تا آخر این دولت تولید برق به ۲۰ هزار مگاوات خواهد رسید و با این توانمندی ۳۰ میلیون نفر از جمعیت کشور که مصرف شان پایین است، از دیماه برق شان مجانی خواهد بود و تقریباً همین تعداد هم از گاز مجانی استفاده می کنند، چونکه تولید گاز در کشور برای نخستین بار به یک میلیارد متر مکعب رسیده است.
روحانی با اعلان اینکه در مورد آب هم قدم های استثنایی در این دولت برداشته شده است، اظهار داشت: کاری که در سدسازی انجام شده، بی نظیر بوده و افتتاح هر ۵۰ روز یک سد، کار بزرگ و پرارزش این دولت بوده است.
رئیس جمهور با اعلان اینکه دشمنان نمی خواهند موفقیت های ملت ایران و خودکفایی های ما را بارو کنند، اظهار داشت: در زمینه برق، گاز و آب ابتدا به رشد کافی دست یافتیم و شرایط را آماده کردیم که امروز به تأمین مجانی آن برای خانواده های کم مصرف و نیازمند برسیم.
روحانی در بخش پایانی سخنان خود همینطور بار دیگر بر لزوم رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از اجتماعات و دورهمی ها و همینطور مراقبت از افراد سالمند و صدمه پذیر تاکید کرد و اظهار داشت: رعایت ۲ هفته قرنطینه کامل برای مبتلایان به بیماری بسیار ضروریست و همینطور اعمال جریمه افراد متخلف از رعایت دوره قرنطینه باید با جدیت اعمال شود.

منبع: