عضو کمیسیون آموزش مجلس خبر داد: بررسی طرح مجلس برای جذب نیروهای شرکتی

به گزارش آذر عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن اشاره به طرح مجلس برای جذب نیروهای شرکتی، اظهار داشت: این طرح بعد از بررسی بودجه ۱۴۰۰ در صحن بررسی خواهد شد.

به گزارش آذر به نقل از مهر، محمدرضا احمدی بامداد جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از سردار سلیمانی درس مقاومت، ولایت پذیری و خدمت به مردم را آموختیم، اظهار داشت: سردار سلیمانی الگوی مسلمانان جهان است و دشمنان بدانند با شهادت ایشان نهضت مقاومت هیچگاه آخر نمی یابد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه با شروع کرونا خیلی از صنوف صدمه دیده و تعطیل شدند، اضافه کرد: این اصناف باید شامل درآمدهای مالیاتی شود اما کمبود درآمدهای مالیاتی در بودجه ۱۴۰۰ باید از راه افزایش دریافت مالیات از افرادی که در همین دوران اجناس لوکس وارد کشور کردند جبران شود.
احمدی ضمن اشاره به لزوم خنثی کردن اثر تحریم ها با استفاده از داشته های داخلی، خاطرنشان کرد: در دوران کرونا مردم در کنار قوه قضائیه با احتکار کنندگان برخورد کردند و این یک نمونه از اقداماتی است که سبب می شود اجازه ندهیم شرایط داخلی گرفتار آشفتگی باشد.
وی با اشاره به اینکه طی جلساتی با رئیس سازمان برنامه و بودجه قرار شد تا اعتبارات خوبی برای ساماندهی زباله سراوان و تکمیل سایر طرح های عمرانی استان گیلان در نظر گرفته شود، اظهار داشت: در نظر گرفتن ردیف اعتباری برای شرکت هایی که ورشکست شده اند، در مجلس بررسی شده است.
نماینده مردم رشت در مجلس شرکتی بودن افراد در سازمان های مختلف را ظلم در حق آنان دانست و تصریح کرد: مجلس طرحی را آماده دارد که طی آن تمام نیروهای شرکتی در دستگاههای مختلف جذب شوند و بعد از بررسی بودجه ۱۴۰۰، به صحن علنی آورده می شود.
وی به جزئیات بیشتر این طرح اشاره و اظهار نمود: نیروهای شرکتی از راه واسطه حقوق خویش را دریافت می کنند و در این طرح پیشنهاد کردیم که با قطع دست واسطه گران، هر سازمانی به صورت مستقیم حقوق پرسنل خویش را پرداخت کند و از این طریق بحث کمبود منابع مالی هم جبران می شود.

منبع: