روحانی در جلسه کمیته های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا: نخستین محموله واکسن کرونا در هفته های آتی وارد کشور می شود

رئیس جمهور اصرار کرد که دولت مصمم است ظرف هفته های آتی و با ورود نخستین محموله واکسن خریداری شده، عملیات واکسیناسیون را در کشور مطابق جدول طراحی شده از جامعه هدف شروع کند.

به گزارش آذر به نقل از مهر، حجت الاسلام حسن روحانی عصر سه شنبه در جلسه رؤسای کمیته های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا و بعد از دریافت گزارش های دستگاه های ذیربط نظیر بانک مرکزی، وزارتخانه های صمت و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباب آخرین اقدامات صورت گرفته برای تامین ارز و منابع مورد نیاز برای ساخت، تامین و واردات واکسن کرونا، اظهار داشت: تامین واکسن کرونا جزو اولویت های کشور است.
رئیس جمهور با اعلان اینکه باید در کنار سایر احتیاجات دارویی و تجهیزات پزشکی، واکسن کرونا با اولویت تولید و تامین شود، گفت: اگر تحریم ها، مانع تراشی ها و ایجاد محدودیت ها در تامین منابع خرید واکسن از طرف دولت تروریست ترامپ نبود، بطور قطع واکسیناسیون را خیلی زودتر می توانستیم شروع نماییم و این نیز این جنایتی بود که آمریکایی ها در حق ملت ایران انجام دادند.
روحانی اشاره کرد که به رغم همه این مانع تراشی ها و ایجاد محدودیت ها، اقدامات لازم برای خرید واکسن انجام شده و نخستین محموله آنکه مورد تأیید وزارت بهداشت و درمان است ظرف هفته های آتی وارد کشور می شود و بلافاصله نیز در قالب سند ملی تدوین شده، واکسیناسیون شروع می شود.
در این جلسه همین طور قرارگاه عملیاتی، گزارش تکمیلی از احتمال شیوع موج چهارم کرونا و مخاطرات آن و نقش عدم رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی همچون در سفرها و اجتماعات مذهبی، ملی و خانوادگی ارائه و تصمیمات لازم در این خصوص گرفته شد.
رئیس جمهور در همین ارتباط به قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا و کمیته بهداشتی و درمانی درباب تشدید نظارت ها ماموریت داد و اظهار داشت که باید تکلیف هر دستگاه نظارتی درباب اجرای دقیق دستورالعمل های بهداشتی مشخص شود و در قبال آن پاسخگو باشد.
روحانی گفت: هر یک از دستگاه های نظارتی نیز باید گزارش های خودرا درباب روش اجرای پروتکل ها بسرعت تنظیم و ارسال نمایند و با متخلفین و کسانی که این دستورالعمل ها را بطور دقیق اجرا نمی کنند، برخورد قانونی انجام گیرد.
رئیس جمهور اصرار کرد که جلوگیری از بروز موج چهارم کرونا که می تواند بسیار خطرناک باشد، بسیار مهمست و بطور قطع اگر همه دستگاهها با هماهنگی کار کنند، می توانیم با بهره بردن از تجربیات مهار سه موج قبلی و همراهی مردم در رعایت کامل دستورالعمل ها، مانع شکل گیری موج چهارم شویم.
رؤسای کمیته های ستاد ملی مقابله با کرونا در این نشست همین طور درباره موضوعات مختلف همچون خریدهای شب عید و وضعیت ناپایدار برخی شهرها و تمهیدات متخذه برای جلوگیری از این وضعیت، گفت و گو و راهکارهای لازم را به بحث گذاشتند.
رئیس جمهور اصرار کرد که می بایست نظارت کیفی لازم برای تولید واکسن های داخلی صورت گیرد و همه حمایت های لازم صورت پذیرد.