امام جمعه تبریز: ایران انقلابی بزرگ ترین چالش آمریکا است

به گزارش آذر امام جمعه تبریز ضمن اشاره به اینکه ایران انقلابی بزرگ ترین چالش آمریکا است، اظهار داشت: ایران اسلامی بعداز سه سال فشار و تحریم هنوز ایستادگی کرده است و در مقابل دشمن مقاومت می کند.

به گزارش آذر به نقل از مهر، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز که با حضور پرشور و پرتعداد مردم تبریز و با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری در مصلی حضرت امام (ره) این شهر برگزار شد اضافه کرد: تقوا ذات و توشه قیامت بوده و سبب رشد و کمال می شود و باید همواره تقوای الهی را رعایت کرد چونکه بهترین دژ و حصار در مقابل وسوسه های شیطانی است.
امام جمعه تبریز سپس به اتمام مدت ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا اشاره داشت و اضافه کرد: حماقت ترامپ در ترور سردار شهید قاسم سلیمانی و بدعهدی های آمریکا دیوار بلند بی اعتمادی به آمریکا را بلندتر کرد.
وی با اشاره به اینکه ترامپ رفت ولی جو بایدن چالش هایی در چهار سال آینده دارد، افزود: اوج گرفتن تجزیه طلبی در آمریکا، رقابت های درون حزبی آنها، اختلالات ذاتی در ساختارها، ناتوانی جسمی بایدن و همه گیری کرونا و میراث افتضاح مدیریتی ترامپ اصلی ترین چالش های جو بایدن در آمریکا است.
وضعیت آمریکا در سطح جهان رو به افول است
آل هاشم ضمن اشاره به اینکه جامعه آمریکا به سمت دو قطبی بودن حرکت می کند، افزود: وضعیت آمریکا در سطح جهان رو به افول است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی سپس با اشاره به اینکه آمریکایی از ایران هراس دارند، اظهار داشت: ایران انقلابی بزرگترین چالش آنها است چونکه ایران اسلامی ما بعداز سه سال تحریم و فشار بی سابقه حالا به یک ابر قدرت تبدیل گشته است.
وی در مورد بازگشت ایران به برجام هم اظهار داشت: هر گونه ادعای بازگشت به برجام بدون رفع فوری تحریم ها ادعای دروغ است، خروج گستاخانه آمریکا و بدعهدی اروپایی ها این را نشان داد که باید اول تحریم ها برداشته شود.
ضرورت تقویت جبهه جهانی مقاومت
امام جمعه تبریز بر لزوم تقویت جبهه جهانی مقاومت هم اشاره نمود و اظهار داشت: زوال صهیونیست ها با سرعت بیشتری ادامه دارد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی سپس به رزمایش هایی که طی هفته های اخیر در کشور برگزار می گردد اشاره داشت و اظهار داشت: نوع رزمایش، تمرکز رزمایش ها، آثار راهبردی دراز مدت در بازدارندگی فعال و خروج از سمت راهبردی به سمت واکنش راهبردی با گذشت سه سال از فشار حداکثری و جنگ جهانی ترکیبی ضد خود و با تحریم زیرساخت های دفاعی جزو دستاوردهای این رزمایش است.
آل هاشم ضمن اشاره به اینکه در این رزمایش ها توان دفاعی و نظامی کشورمان به معرض نمایش گذاشته می شود، اظهار داشت: رزمایش مستلزم انجام هزینه بیشتر است ولی این گونه هزینه کردها از هزینه های سنگین جلوگیری می کند.
امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه این گونه رزمایش ها سبب تأمین معیشت و زندگی آرام برای مردم می شود، اظهار داشت: معیشت پایدار در گروی امنیت پایدار می باشد.

منبع: