میرلوحی : نامزد غیراصلاح طلب معرفی نمی نماییم

به گزارش آذر عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت اظهار داشت: شاهد بودیم که سال 98 اصلاح طلبان حاضر نشدند سراغ افراد غیر بروند، در انتخابات پیش رو همین سیاست را در نظر داریم.

محمود میرلوحی عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به این که فضای انتخاباتی جریان های سیاسی کشور خیلی دیر شکل گرفت، اظهار داشت: شاهد می باشیم در مدت اندک باقی مانده جریان های سیاسی مطرح در کشور، تکلیفشان با کاندیدای مورد نظرشان معین نیست تا بتوان برآوردی از چگونگی عرصه انتخابات پیش بینی نمود.
وی اضافه کرد: بعلاوه هم اکنون که نگاه می نماییم باید بگوییم همه دیدگاه ها و مسائل یک طرف و مردم یک طرف قرار دارند، یعنی این مسئله که مردم تا چه حد حضور پیدا خواهند کرد و مشارکت چه میزانی خواهد بود قابل پیش بینی نیست و همین موضوع برآورد را سخت تر کرده است.
عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با اعلان اینکه هنوز نمی توان به مشارکت بالای ۵۰ درصد امیدوار بود، اظهار نمود: درحال حاضر یک چهار ضلعی در عرصه انتخابات شکل گرفته؛ یک ضلع جریان اصلاح طلب، یک ضلع اصولگرایانی انقلابی، یک ضلع اصولگرایان سنتی که علی لاریجانی آنها را نمایندگی می کند و ضلع چهارم که اصلاح طلب یا اصولگرا نیستند، به صحنه آمده اند.
میرلوحی اشاره کرد: باید منتظر تایید صلاحیت ها بمانیم و ببینیم چه کسانی تایید می شوند تا باتوجه به افراد تایید شده، آرایش میدان چگونه شکل می گیرد؛ ترسیم آرایش عرصه انتخابات و مشخص شدن شعارهای هر جریان و نحوه انجام مناظرات می تواند شفافیت اوضاع را بیشتر کند.
وی در واکنش به نقش جهانگیری در بروز شرایط موجود کشور و احتمال عدم استقبال مردم از وی در انتخابات، بیان کرد: خیر! چه کسی گفته مردم چنین نگاهی به جهانگیری دارند؟ باید ببینیم چه میزان مشارکت اتفاق می افتد و مردم چه تصمیمی می گیرند.
عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت اشاره کرد: مسئله اصلی ما حضور مردم است؛ سختی دغدغه اول ما این است که رای بدنه اصلاحات و رای های خاکستری در انتخابات شرکت نمایند. ما باید به این فکر نماییم که هواداران خودرا متقاعد نماییم تا رای بدهند.
میرلوحی با اعلان اینکه وقتی بتوانیم رای اصلاحات را پای صندوق بکشانیم، تصمیمات را قطعی می نماییم، گفت: بقیه راه و مسیر پیش بینی شده است، در یک نظرسنجی از میان گزینه هایی اصلاح طلبی که شرکت کرده اند گزینه ای که اقبال و رای بیشتری داشته باشد انتخاب می شود و در صحنه انتخابات باقی خواهد ماند.
وی درباره احتمال حمایت جریان اصلاحات از «علی لاریجانی»، اشاره کرد: باید ببینیم علی لاریجانی از کدام سَمت و به دعوت چه کسانی وارد انتخابات شده است. هرکس اظهارات و مواضع اصلاح طلبانه داشته باشد، اصلاح طلب نیست.
عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در پاسخ به این که دوره های قبل اصلاح طلبان با تغییر موضع از کاندیدای غیر اصلاح طلب حمایت کرده اند، اظهار داشت: دوره قبل انتخابات سال ۹۸ است نه ۹۶؛ قبل از این که سراغ انتخابات سال ۹۸ برویم باید به تجربه سال ۹۶ نگاه نماییم و ببینیم که اصلاحات در آن مقطع چگونه عمل کرد.
میرلوحی اضافه کرد: شاهد بودیم که سال ۹۸ اصلاح طلبان حاضر نشدند سراغ افراد غیر بروند، وقتی جبهه اصلاحات ایران و نمایندگان آن تکرار می کنند سراغ نامزدی غیر از اصلاحات نخواهند رفت و افراد شاخص خودرا به میدان می فرستند، نباید از جانب آنها حرف دیگری زد.
وی در آخر اظهار داشت: وقتی مصداق نقد و نزدیک انتخابات ۹۸ را داریم نباید برمبنای سال ۹۶ به انتخابات نگاه نماییم. سیاست اصلاح طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ همان سیاست سال ۹۸ خواهد بود.

منبع: