قالیباف در پاسخ به تذکر بیگی نژاد: بی نظمی در قطعی برق غیرقابل پذیرش است

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از رئیس کمیسیون انرژی مجلس می خواهم که سریعتر نشستی با وزیر نیرو داشته باشد و جداول خاموشی بررسی شود چون که بی نظمی در قطعی برق غیرقابل پذیرش است.

به گزارش آذر به نقل از مهر، هادی بیگی نژاد در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی درباره قطعی برق، عنوان کرد: مبحث برق اساسا طی سالهای آینده مانند یک بمب ساعتی عمل خواهد کرد، بر این اساس باید مساله برق که این روزها به مبحث نگران کننده ای تبدیل گشته، مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی بیان نمود: مصرف سالانه برق در کشور به شدت افزایش می یابد اما تولید آن هر سال کمتر می شود بگونه ای که سال قبل ۵۸ هزار مگاوات و امسال ۵۷ هزار مگاوات برق ساخته شده و وزارت نیرو می گوید که اعتبارات لازم برای افزایش میزان تولید برق را ندارد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: لازم است شورایعالی امنیت ملی و سران قوا به مساله تولید برق ورود جدی داشته باشند و ما باید تا سال ۱۴۱۵ به میزان ۱۰۰ هزار مگاوات تولید برق دست پیدا نماییم در غیر این صورت با مشکلات جدی مواجه می شویم.
در ادامه محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر، اظهار داشت: بحث انرژی موضوعی حائز اهمیت می باشد و مجلس در زمینه سرمایه گذاری در تولید برق تصمیم مهمی در جریان بررسی بودجه ۱۴۰۰ اتخاذ نمود که در ۴۰ سال قبل بی سابقه بود.
وی اظهار داشت: مجلس در حوزه انرژی به وظایف خود عمل کرده و در برنامه هفتم توسعه هم مبحث تولید برق حتما در اولویت قرار می گیرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گاهی اوقات مصارف غیرقانونی از برق وجود دارد که وزارت نیرو باید از آن جلوگیری نماید، خاطرنشان کرد: از رئیس کمیسیون انرژی مجلس می خواهم که هر چه سریع تر نشستی با وزیر نیرو داشته باشد و جداول خاموشی بررسی شود چون که بی نظمی در قطعی برق غیرقابل پذیرش است.