قاضی زاده هاشمی در دیدار با نائب رئیس مجلس عراق: پیروزی اخیر مقاومت درس بزرگی برای همه ملت های مسلمان است

نایب رییس مجلس پیروزی محور مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی را درس بزرگی برای همه ملت های مسلمان منطقه دانست و اظهار داشت: آمریکا دشمن ملت های مسلمان منطقه است و باید این کشور را ترک کند.

به گزارش آذر به نقل از مهر، «حسن کریم الکعبی» نایب رییس مجلس عراق امروز ( یکشنبه) با سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رییس مجلس شورای اسلامی ملاقات و گفتگو کرد.
قاضی زاده هاشمی در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به اشتراکات دینی، فرهنگی و قدمت تاریخی جایگاه دو کشور در منطقه، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی همواره از توسعه و گسترش مناسبات با کشور عراق استقبال کرده و روابط پارلمانی را تسهیل کننده این ارتباطات ارزیابی می نماید.
وی اضافه کرد: روابط و مراودات دو کشور پس از سقوط حزب بعث بسیار حسنه بوده و امیدواریم تعاملات در سطوح مختلف امنیتی، سیاسی و اقتصادی گسترش یابد.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک پیروزی مقاومت فلسطین در غزه، تصریح کرد: امروزه موازنه قدرت در جهان درحال دگرگونی است و پیروزی محور مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی، درس بزرگی برای همه ملت های مسلمان منطقه است.
قاضی زاده هاشمی، حضور آمریکا در منطقه را عامل ناامنی و بی ثباتی دانست و خاطرنشان کرد: آمریکا دشمن ملت های مسلمان منطقه است و طبق مصوبه پارلمان عراق باید این کشور را ترک کند.
وی اظهار داشت: سیاست مخرب آمریکا تفرقه افکنی و تجزیه کشورهای اسلامی است.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به روابط برادرانه، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق اظهار داشت: شهادت سپهبد سلیمانی و ابومهدی المهندس سند تعاملات دو ملت در خط مقدم جبهه مقاومت بر ضد جریان تکفیری و تروریستی است.
قاضی زاده هاشمی مراودات پارلمانی و تعاملات فیمابین از راه سفر گروه های دوستی پارلمانی، کمیسیون های مشترک دو کشور را عامل مهمی برای افزایش و تقویت همکاریهای دو کشور دانست و لغو روادید میان دو ملت را باعث ارتقا سطح مراودات اقتصادی و تجاری فیمابین خواند.
نائب رئیس مجلس عراق هم در این دیدار با تبریک پیروزی مردم فلسطین بر رژیم اشغالگر قدس، اظهار داشت: توان دفاعی محور مقاومت و فلسطینیان، رژیم صهیونیستی را به زانو در آورد و عزت جهان اسلام را باعث شد.
وی اضافه کرد: روابط و همکاریهای دو کشور از راه تعاملات پارلمانی تقویت خواهد شد و نقشی پر رنگ خواهد گرفت.
الکعبی سقوط دیکتاتوری حزب بعث عراق را مقدمه ای برای تعمیق پیوندهای فیمابین دو کشور دانست و تصریح کرد: تعاملات و همکاری در سطوح مختلف دولت، ملت و پارلمان درحال گسترش است و پارلمان عراق از ارتقاء همکاری با جمهوری اسلامی ایران استقبال می کند.
در این دیدار که در حاشیه جلسه کمیته فلسطین اتحادیه بین المجالس اسلامی برگزار شد تحولات فلسطین، محور مقاومت، تعاملات و همکاریهای فیمابین از طرفی نمایندگان عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و عراق مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.