به صورت مجازی؛ اولین دور گفتگوهای حقوق بشری ایران و نیوزلند برگزار شد

به گزارش آذر اولین دور گفتگوهای حقوق بشری درخلال جمهوری اسلامی ایران و نیوزلند امروز به صورت مجازی برگزار گردید.

به گزارش آذر به نقل از مهر، اولین دور گفتگوهای حقوق بشری درخلال جمهوری اسلامی ایران و نیوزلند امروز و به صورت مجازی برگزار شد.
ریاست مشترک جلسه بر عهده مدیرکل زنان و حقوق بشر وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مدیرکل سازمان ملل، حقوق بشر و مشترک المنافع نیوزلند بود.
هدف از این گفتگوها آشنایی با وضعیت حقوق بشر در دو کشور، ایجاد درک بهتر از حقیقت های موجود و تبادل تجربیات میان جمهوری اسلامی ایران و نیوزلند در زمینه حقوق بشر بود.
در این جلسه، طرف ایرانی رویکرد جمهوری اسلامی به مقوله حقوق بشر و کرامت انسانی بر مبنای مبانی اسلامی و قانون اساسی و روند رو به توسعه حمایت و ارتقاء موازین حقوق بشری در عرصه های مختلف را تبیین کرد.
طرف نیوزیلندی هم تلاشهای کشورش در ارتقاء حقوق بشر بخصوص در حوزه زنان و حقوق بومیان را شرح داد.
گفتگو پیرامون وضعیت زنان و هم حقوق افراد دارای معلولیت از دیگر محورهای مورد بحث بود و در کنار آن طرفین لیستی از موضوعات مورد علاقه خود همچون تأثیر تغییرات اقلیمی بر حقوق بشر، مقابله با بیگانه هراسی و اسلام هراسی، حق توسعه، تأثیر منفی اقدامات قهرآمیز یکجانبه بر بهره مندی از حقوق بشر، مبارزه با قاچاق انسان، مبارزه ضد اشکال معاصر برده داری، مقابله با سوءاستفاده جنسی از کودکان، رفع فقر مطلق و بهره مندی از استانداردهای مناسب زندگی را بعنوان زمینه هایی برای همکاری در سطوح مختلف بخصوص سازمان ملل متحد مورد بحث قرار دادند.
در پایان، طرفین نسبت به ادامه گفتگوها در آینده ابراز تمایل کردند.