رئیس دفتر مطبوعاتی هیئت ایران در سازمان ملل مطرح کرد: ایران عجله ای برای توافق ناقص در مذاکرات برجام ندارد

رئیس دفتر مطبوعاتی نمایندگی دائمی ایران در سازمان ملل در گفت و گویی مواضع کشورمان را درباره روند فعلی مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین بیان کرد.
به گزارش آذر به نقل از نشریه نیوزویک، شاهرخ ناظمی رئیس دفتر مطبوعاتی نمایندگی دائمی ایران در نیویورک، درباره احیای توافق هسته ای[برجام] و مذاکرات اخیر پیرامون آن در وین به نیوزویک اظهار داشت: ما می خواهیم به توافقی خوبی درباره اقداماتی برسیم که آمریکا باید برای بازگشت به برجام انجام دهد. برای انجام دادن این، عجله ای نداریم که روی موارد ناقص توافق نماییم.
ناظمی درباره نظرات برخی تحلیل گران در خصوص اینکه ممکنست انتخابات ریاست جمهوری ایران که در خرداد ماه برگزار می شود، تاثیراتی بر روند مذاکرات احیای برجام بگذارد، این مساله را نفی کرده و اظهار داشت: نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در ایران ارتباطی به مذاکرات ادامه دار وین ندارد.
او اظهار نمود که این عملکرد واشنگتن خواهد بود که چگونگی روند مذاکرات را تعیین خواهدنمود.
رئیس دفتر مطبوعاتی نمایندگی ایران در سازمان ملل در این زمینه بیان کرد: رفتار آمریکا و آمادگی آن برای عبور از سیاست های شکست خورده گذشته، بیش ترین کمک را به موفقیت آمیز بودن مذاکرات خواهدنمود.
او اضافه کرد: اتفاق نظری جمعی در نظام ایران درباره رویکرد ما نسبت به برجام وجود دارد.
ناظمی در آخر اظهار داشت: همانطور که بارها گفته ایم، بمحض اینکه آمریکا تحریم هایش را طبق تعهداتش در برجام لغو کند و این کاملا راستی آزمایی شود، ایران فورا به تعهدات برجامی اش باز می گردد.
بر اساس این گزارش، اظهارات رئیس دفتر مطبوعاتی نمایندگی کشورمان در سازمان ملل در پی این مطرح می گردد که هفته های اخیر، مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در امتداد احیای توافق هسته ای بوسیله بازگشت دو جانبه تهران – واشنگتن به توافق هسته ای در وین برقرار بوده است.
در این مذاکرات روند لغو تحریم ها مقابل ایران از طرف آمریکا و اقدامات ایران برای بازگردانی اقدامات جبرانی هسته ای به حالت اولیه، مورد بررسی قرار می گیرد.
دولت آمریکا در سال ۲۰۱۸ از توافق هسته ای خارج شده و تحریم های مختلفی را افزون بر بازگردانی تحریم های پیشین مقابل ایران اعمال کرد.
ایران خواهان لغو تمامی این تحریم ها و راستی آزمایی آن برای بازگشت به اجرای کامل تعهدات داوطلبانه اش در توافق هسته ای می باشد که در واکنش به خروج آمریکا از توافق و متحمل شدن تحریم ها آنها را طی یک سال و نیم گذشته کاهش داده بود.