سبحانی نیا: امیدواریم مناظره سوم در جلب مشارکت موثر باشد

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از روز 20 خرداد مهلت قانونی تبلیغات انتخاباتی شوراهای شهر و روستا شروع می شود و امیدواریم این امر به ایجاد شور انتخاباتی در شهرهای مختلف کمک نماید.
حجت الاسلام و المسلمین حسین سبحانی نیا در گفت و گو با ایسنا با اشاره به راهکارهای افزایش مشارکت در انتخابات اظهار نمود: نقش صداوسیما دراین زمینه برای فرصت دهی به کاندیداها جهت ارائه برنامه و نیز برگزاری مناظره ها اهمیت بسیاری دارد. البته مناظره اول و و دوم چندان نقشی دراین زمینه ایفا نکرد و آنطور که انتظار می رفت منجر به افزایش مشارکت نشد.
وی ادامه داد: اما به هر حال امیدواریم مناظره سوم و پایانی این تاثیرگذاری را داشته باشد و به جلب مشارکت مردم در انتخابات کمک نماید.
این نماینده سابق مجلس با اشاره به انتقادات مطرح شده از شیوه برگزاری مناظره ها اظهار نمود: البته در چگونگی برگزاری مناظره ها نیز انتقاداتی مطرح شده و حتی خود کاندیداها نیز به این شیوه معترض بوده اند. این که طراحی سوالات چگونه باشد و این که فرصت پاسخگویی به این سوالات چقدر کوتاه بوده، از موارد اعتراض و انتقاد به مناظره هاست که امیدواریم در نوبت سوم اصلاح گردد.
سبحانی نیا با اشاره به اینکه «برگزاری نشست ها و گردهمایی های کاندیداها نیز می تواند در جلب مشارکت مردم تاثیر داشته باشد»، افزود: اگر در فرصت باقیمانده هشت روزه کاندیداها بتوانند با رعایت پروتکلهای بهداشتی نشست ها و گردهمایی هایی برگزار کنند و نیز برنامه های خودرا بصورت مستدل و منطقی به مردم ارائه سازند و در شبکه های اجتماعی منتشر کنند امکان افزایش مشارکت وجود دارد.
وی تصریح کرد: البته از روز ۲۰ خرداد مهلت قانونی تبلیغات انتخاباتی شوراهای شهر و روستا نیز شروع می شود و همین مورد می تواند به ایجاد شور انتخاباتی در شهرهای مختلف کمک نماید تا شاهد مشارکت بیشتر مردم در انتخابات باشیم.
سبحانی نیا در پاسخ به این پرسش که آیا امکان مشارکت بالای ۵۰ درصد را برای انتخابات ریاست جمهوری پیش بینی می کند یا خیر، اظهار داشت: الان میزان مشارکت مردم دارد به این عدد نزدیک می شود و اگر مواردی که به آن اشاره شد نیز محقق شود امیدواریم که شاهد مشارکت بالای ۵۰ درصد و حتی بیشتر از آن باشیم.