حاجی ابوالقاسم : اظهارات روحانی در مورد قانون لغو تحریم ها تحریف حقایق است

به گزارش آذر عضو مجلس خبرگان با اشاره به اینکه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها عاملی برای اقتدار مذاکره کنندگان در وین بود، اظهار داشت: اظهارات روحانی در مورد این قانون، تحریف و وارونه جلوه دادن حقایق است.

حجت الاسلام محمد حاجی ابوالقاسم دولابی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به آخرین اظهارات برجامی رئیس جمهور و انتقادی که به مصوبه هسته ای مجلس شورای اسلامی داشت، اظهار داشت: کشور ما در طول سالیان گذشته در رویارویی با دولت های مستکبر تجربه های گوناگونی را به دست آورده است. آمریکا به هیچ وجه حاضر نیست دست از زورگویی برداشته و در مقابل حقوق ملت های دیگر ذره ای عقب نشینی کند.
وی تصریح کرد: اجرای برجام هم بعنوان یکی از نمونه های برجسته این تجربه پیش چشم ما است، دولت اوباما همان دولتی که در آمریکا برجام را به تصویب رساند، بیشترین تحریم ها را ضد جمهوری اسلامی وضع کرد. دولت آمریکا به هیچ عهد و پیمانی وفادار نیست و اگر پای منافع ملی اش در بین باشد به هیج پیمانی وفادار نخواهند بود.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مسئله مذاکره بعنوان یک ابزار برای دفاع از حقوق و منافع کشور همواره مورد توجه بوده و هست، اظهار داشت: مذاکره ای می تواند موفقیت آمیز باشد که از موضع قدرت صورت گیرد. اگر مذاکره از موضع ضعف باشد، با عنایت به خوی استکباری دولت آمریکا اساسا به نتیجه نخواهد رسید.
حاجی ابوالقاسم با اشاره به اینکه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها که از جانب مجلس به تصویب رسید، عاملی برای اقتدار مذاکره کنندگان در مذاکرات وین بود، اظهار داشت: این که تصور نماییم این مصوبه سبب شد که دشمن تحریم ها را بر ندارد، بیشتر از آنکه خوش خیالی نام بگیرد تحریف و وارونه جلوه دادن حقایق و تطهیر دشمن است.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: رئیس جمهور به جای تقدیر از قانونگذاری هسته ای مجلس که به اقتدار مذاکره کنندگان کمک کرد، به تطهیر چهره آمریکا می پردازد. امروز برای همه آشکار است که اگر مصوبه مجلس هم نبود اساسا دولت آمریکا در جهت رفع تحریم ها با دولت همکاری نمی کرد؛ همانطور که در زمان اوباما و ترامپ تحریم ها لغو نشد.
حاجی ابوالقاسم بیان نمود: بایدن هم ابتدا رویکرد خصمانه ای در برابر ایران داشت، این خوش خیالی است که مسؤلان فکر می کنند، میتوان مشکلات را از طریق مذاکره و گفتگو حل کرد؛ البته مذاکره هم اگر از موضع قدرت باشد امکان دارد بتواند به حل مسائل کمک نماید اما اساسا حل مسائل را نباید به مذاکره گره زد.
حاجی ابوالقاسم ضمن رد مغایر قانون بودن مصوبه هسته ای مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به اعتقاد من این مصوبه مغایر قانون اساسی نبوده چونکه مجلس در رأس امور است و می تواند در همه زمینه ها قانون وضع کند. این قانون از فیلتر شورای نگهبان گذشته و کسی که ضامن تشخیص مغایرت قوانین با قانون اساسی و شرع است، شورای نگهبان است.
وی در انتها تصریح کرد: وقتی شورای نگهبان این قانون را تأیید می کند مبین آن است که این قانون مغایر شرع و قانون اساسی نیست و اگر قرار باشد هر روز هر کسی ادعا کند این قانون خلاف شرع یا قانون اساسی است، دیگر سنگ روی سنگ بند نخواهد شد و مجلس شورای اسلامی نمی تواند درست کار خویش را انجام دهد.

منبع: