در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما مطرح شد؛ تاکید وزیر کشور بر ضرورت حل مشکلات استان خوزستان

به گزارش آذر وزیر کشور اظهار داشت: به رغم سرمایه گذاری های بزرگی که در طول سالهای مختلف در استان خوزستان شده است، اما مشکلات حل نشده و باقی مانده ای دارد که باید حل شود.

به گزارش آذر به نقل از صداوسیما، احمد وحیدی با حضور در برنامه «نگاه یک» شبکه یک سیما با گرامیداشت شهدای هفتم تیر و بخصوص شهادت شهیدان رجایی و باهنر اضافه کرد: این دو شخصیت توانستند الهام بخش باشند و با وجود طول مدت کوتاه خدمتشان، آنچنان خالصانه و صادقانه در صحنه بودند که هنوز هم مردم، آنها را بعنوان الگوهای برتر در حوزه دولت مداری می شناسند.
وی درباره اولین سفر دولت جدید به استان خوزستان ضمن اشاره به این که این استان از ابعاد مختلف، اهمیت ویژه و فراوانی دارد، اظهار داشت: این استان بر گردن همه ما دین دارد و مدیون مردم آن هستیم.
وحیدی افزود: آقای رئیسی به درستی، اولین سفر خویش را به این استان اختصاص داد تا از نزدیک، اوضاع و احوال و مشکلات این استان را بررسی کند و تصمیمات لازم برای حل مشکلات گرفته شود.
وزیر کشور اظهار داشت: رئیس جمهور از طرح آبرسانی «غدیر» و طرح های شبکه های فاضلاب بازدید کرد و در شورای عشایر و شیوخ و شورای اداری حضور یافت.
وحیدی اضافه کرد: طرحی مشهور به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در آنجا مطرح است که شامل زمین هایی است که باید مورد بهره براری کشاورزی قرار بگیرد؛ بخشی از آن با عنایت رهبر معظم انقلاب در سالهای گذشته انجام شده و قسمتی دیگر باقی مانده است که باید صورت گیرد.
او افزود: اجرای طرح شبکه آب و فاضلاب هم باید تسریع شود و درباره روان آب ها هم تصمیم گیری و درباره برخی محصولات مانند خرما و قیمت آن تصمیم گیری شد تا قیمت های تضمینی دولتی اعلام گردد و دغدغه کشاورزان، برطرف شود.
وزیر کشور اضافه کرد: درباره توسعه برخی صنایع پایین دست پتروشیمی و الگوی کشت و برخی موضوعات متنوع، بحث و بررسی گردید.

منبع: