مومنی راد خبر داد اولین جلسه رسیدگی به جرائم مطبوعاتی در دوره جدید برگزار شد

به گزارش آذر سخنگوی هیات منصفه مطبوعات از رسیدگی به دو پرونده در دادگاه  مطبوعات اطلاع داد.
احمد مومنی راد در گفتگو با ایسنا، اظهار داشت: امروز دوشنبه ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۰ مراسم تحلیف اعضای جدید هیات منصفه جرایم سیاسی و مطبوعاتی با حضور محمدجواد حشمتی مهذب رئیس کل دادگستری استان تهران، علی القاصی مهر دادستان عمومی و انقلاب تهران و تعدادی از مسؤلان قوه قضاییه در سالن ولایت برگزار شد.
وی اضافه کرد: بعد از انجام مراسم تحلیف اولین جلسه رسیدگی به جرائم مطبوعاتی در دوره جدید برگزار شد و در ابتدای جلسه با عنایت به شروع دوره جدید و ضرورت تعیین اعضای هیئت رئیسه بعد از بحث و مشورت بر مبنای آئین نامه داخلی اعضای هیئت رئیسه هیات منصفه جرایم سیاسی و مطبوعاتی با رای اعضاء حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان به عنوان رئیس و علی اکبر کسائیان به عنوان دبیر و احمد مومنی راد به عنوان سخنگو انتخاب شدند.
مومنی راد اضافه کرد: در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی ۲ پرونده رسیدگی شد. پرونده اول در ارتباط با متهم مدیر مسئول پایگاه خبری فراز به افترا نشر مطالب خلاف واقع به قصد اضرار به غیر و تشویش اذهان عمومی بود که هیات منصفه با اکثریت آرا در مبحث افترا فوق الذکر متهم را مجرم دانست و هم باتفاق آرا او را در این افترا مستحق تخفیف ندانست.
مومنی راد در انتها اظهار داشت: پرونده دوم در ارتباط با متهم مدیر مسئول پایگاه رویداد ۲۴ به افترا انتشار و افشای سند محرمانه بود که هیات منصفه با اکثریت آرا متهم را در افترا فوق الذکر مجرم دانست و هم باتفاق آرا او را در این افترا مستحق تخفیف دانست.