باقری: مذاکرات هسته ای در وین نداریم

معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت:: ما مذاکره هسته ای نداریم چونکه مبحث هسته ای در سال ۱۳۹۴ در چارچوب توافق بین ایران و ۱+۵ به صورت کامل بدست آمد.

به گزارش آذر به نقل از مهر، علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه در گفتگویی درباره روند مذاکرات وین، اظهار داشت: همانطور که می دانید فرانسه در شروع سال جدید میلادی و در شش ماه اول سال ۲۰۲۲ ریاست اتحادیه اروپا را برعهده دارد و طبیعتا یک نقش آفرینی فراملی می تواند داشته باشد.
وی اضافه کرد: به نظر من یک فرصت بسیار مناسبی است هم برای ارتقای مناسبات جمهوری اسلامی ایران و فرانسه و همینطور نقش آفرینی فرانسه هم در تعاملات منطقه ای و همینطور در راه مذاکراتی که ما در هشتم آذر ماه در وین با ۱+۴ خواهیم داشت.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه ضمن اشاره به این که در ملاقات با مدیرکل سیاسی وزارت خارجه فرانسه گفتگوهای مشروح، صریح، جدی، سازنده و رو به جلویی داشتیم، تصریح کرد: البته ما مذاکرات هسته ای نداریم، چون مبحث هسته ای، سال ۱۳۹۴ در چارچوب مذاکراتی که بین ایران و ۵+۱ شکل گرفت به صورت کامل توافق حاصل شد.
باقری خاطرنشان کرد: مبحث اصلی که ما پیش رو داریم، نتایج ناشی از خروج ایالات متحده آمریکا از توافق برجام است که آن پیامدها منحصر به تحریم های غیرقانونی می باشد که ضد جمهوری اسلامی ایران وضع شده است.
وی همینطور ابراز امیدواری کرد در دیدار با مقامات اروپایی در این ۴ روز، بتوانیم زمینه های برگزاری مذاکرات موفق و رو به جلویی را فراهم آوریم.