قالیباف: شهید مدرس برای دفاع از استقلال نهاد مجلس در مقابل استبداد سر خم نکرد

به گزارش آذر رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شهید مدرس در مقابل زورگویی و استبداد سر خم نکرد تا از استقلال نهاد مجلس دفاع کند و الگوی راستین از مردمی بودن و ایستادن شجاعانه بر سر آرمان های دینی و ملی به تمامی نمایندگان مردم در مجلس ارائه نماید.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا محمد باقر قالیباف در نطق قبل از دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دهم آذرماه سالروز شهادت آیت الله سیدحسن مدرس است که به این مناسبت روز مجلس نام گذاری شده است.
وی اضافه کرد: شهید مدرس در مقابل زورگویی و استبداد سر خم نکرد تا از استقلال نهاد مجلس دفاع کند و الگوی راستین از مردمی بودن و ایستادن شجاعانه بر سر آرمان های دینی و ملی به تمامی نمایندگان مردم در مجلس ارائه کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه اشاره کرد: خصوصیت اصلی شهید مدرس که بارها مورد تاکید امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری قرار گرفته است، شجاعت آن شهید و بی اثر بودن هر نوع تطمیع، تهدید و یا فریبی در ایشان بود. شهید مدرس ابدا منافع مردم و کشور را فدای مصلحت اندیشی نکرد و هوچی گری ها در او کمترین اثری نداشت. مدرس به نمایندگان ملت ثابت کرد که می توان در مقابل چشم غره های قدرت های جهانی قالب تهی نکرد و در مقابل زیاده خواهی صاحبان منافع ذره ای کوتاه نیامد.
قالیباف با اشاره به این که امام راحل تعابیر بسیار دقیقی در توصیف شهید مدرس به کار برده اند، اظهار داشت: آنچه امروز بیش از همه می تواند سرمشق ما نمایندگان مردم قرار گیرد این است که فرمودند آنها از مدرس می ترسیدند، چونکه مدرس یک نفری بر همه غلبه می کرد.
وی اضافه کرد: شهید مدرس ثابت کرد که اگر ما نمایندگان به درستی به وظایف خود عمل نماییم و فقط منافع ملت و آرمان های انقلاب اسلامی را در نظر بگیریم، هر یک از ما می توانیم منشاء اثر در زمینه های انتخابیه خود و بلکه در سراسر کشور باشیم. هر امضاء طرح یا اظهار نظری از نمایندگان مجلس می تواند بر سرنوشت افراد موثر باشد و باید در این روز که مزین به نام مجلس است بار دیگر به خود متذکر شویم که با لطف و اعتماد مردم مسئولیتی بسیار سنگین بر دوش یکایک ما گذاشته شده است و این فرصت خدمت در چشم بر هم زدنی تمام می شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار نمود: اگر مدرس توانست در چند سال نمایندگی مجلس یک نفره تحول فکری بوجود آورد و تاریخ ساز شود، امروز که فضای خدمت به مردم به برکت انقلاب اسلامی فراهم گشته است، حتما می توان منشاء تحولات بزرگ و دوران ساز شد.
قالیباف اشاره کرد: مجلس شورای اسلامی از آن جهت در راس امور است که با قانونگذاری و همین طور با رساندن صدای مردم به مسئولان اجرائی و استفاده از ابزارهای نظارتیمی تواند در شیوه های تصمیم گیری و نظام حکمرانی کشور تغییرات بلند مدتی بوجود آورد.
وی با اشاره به این که افتخار خدمت به مردم در مجلس به همان اندازه که فرصت مغتنمی است خطراتی نیز دارد، اظهار داشت: هر چقدر ما بتوانیم از ظرفیت های مجلس برای ریل گذاری تحول در کشور استفاده نمائیم و قوانین متناسب با مشکلات اولویت دار کشور تصویب نماییم و سرمایه اجتماعی نظام را افزایش دهیم، از این فرصت به خوبی بهره برده ایم و هر چقدر به حواشی بپردازیم و فرصت را غنیمت نشماریم به وادی خطرات نمایندگی وارد شده ایم.
رئیس مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: هر کدام از نمایندگان مجلس نماینده تمام ملت با هر سلیقه و منشی هستند و حرف دل مردم باید در گفتار و کردار ما تجلی پیدا کند تا در آخر چهار سال احساس کنند ما منافع آنها را در اولویت قرار داده ایم و قوانینی را در مجلس به تصویب رسیده است که دست دلالان، صاحبان منافع خاص و انحصاری، رانت جویان و یا زیاده خواهان را از زندگی مردم کوتاه کرده است و به کاهش فاصله طبقاتی، افزایش خرید قدرت، کاهش دخالت دولت و افزایش اعتماد مردم به مسئولان کشور کمک کرده است.
قالیباف تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که نمایندگان مجلس مثل قله هستند و آنچه از دل قله می جوشد بر دامنه و در سطح جامعه سرازیر می شود. رفتار، آداب و قانونگرایی و شجاعت نمایندگان بر آحاد جامعه تاثیر می گذارد، در زمینه های انتخابیه نزدیکترین مسئول سطح بالای جمهوری اسلامی در نظر مردم نمایندگان مجلس هستند و توجه ما به مشکلات مردم در هر نقطه از کشور در نهایت به اعتماد و همراهی مردم با ارکان نظام منجر خواهد شد.
وی اظهار داشت: درست است که مجلس مسئولیت اجرائی ندارد، ولی مردم از ما انتظار دارند به نمایندگی از آنان حامی و ناظر دلسوز دولت باشیم. در همکاری مسئولانه با دستگاه های اجرائی به ریل گذاری کارشناسانه، نیازهای تقنینی دولت را برای حل مشکلات مردم برطرف نماییم و با بهره گیری از ابزارهای نظارتی دلسوزانه به دولت کمک نماییم تا اراده مردم در اراده کشور جاری شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: حق یکایک مردم بر گردن یکایک ما بعنوان نمایندگان مجلس آنست که در هر لحظه حداکثر توان خودرا برای حل مشکلات آنها به کار گیریم تا اگر مردم صدای ما را در مجلس شنیدند در هر لحظه احساس کنند ما حرف دل آنها را می زنیم و یا مشغول تصویب قانونی درباب موضوعی هستیم که دغدغه آنها در زندگی روزمره شان است. بدانیم که رضایت خداوند از ما منوط به رضایت مردم است.
قالیباف در آخر فرا رسیدن روز مجلس را به یکایک نمایندگان ساعی مردم در شورای اسلامی تبریک گفت و از خداوند متعال توفیقات بیش از پیش برای آنها مسالت کرد.

منبع: