رضایی در دیدار با رئیس جمهور کوبا: با توسعه همکاری ها فشار دشمنان مقابل ملت های مقاوم راخنثی نماییم

معاون اقتصادی رییس جمهور اظهار داشت: باید با توسعه همکاری ها تحریم و فشار دشمنان را خنثی و توطئه آنان مقابل ملت های مقاوم را بی اثر نماییم که البته تا حالا نیز اینچنین بوده است.

به گزارش آذر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محسن رضایی در جریان سفر به کشور نیکاراگوئه در دیدار با «میگل دیاز کانل» رییس جمهور کوبا با اشاره به سابقه دوستی و روابط دو کشور، تلاش در امتداد توسعه، تحکیم و تقویت مناسبات بین در بخش های مختلف خصوصاً علمی و فناوری و تجاری را حائز اهمیت عنوان نمود.
وی با اشاره به ضرورت توسعه همکاری ها و مناسبات تهران- هاوانا در بخش های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری، بهداشتی، علمی و همکاریهای فناورانه، بر تلاش مسئولان دو کشور برای ارتقای سطح روابط و مبادلات بین تاکید کرد.
معاون اقتصادی رییس جمهور با اشاره به همکاریهای خوب و مؤثر دو کشور در حوزه تکنولوژیهای جدید و مقابله با بیماری کرونا و ساخت واکسن مشترک، اظهار نمود: باید با توسعه همکاری ها تحریم و فشار دشمنان را خنثی و توطئه آنان مقابل ملت های مقاوم را بی اثر نماییم که البته تا حالا نیز اینچنین بوده است.
رضایی با اعلان اینکه جمهوری اسلامی ایران آماده توسعه و گسترش همه جانبه مناسبات و همکاری ها با کشور دوست خود کوبا است، اظهار داشت: می توانیم برای تسهیل و افزایش سطح مبادلات تجاری ایران با کشورهای آمریکای لاتین خصوصاً کوبا، یک اتحادیه تجاری مشترک ایجاد نماییم.
وی همین طور اشاره کرد: جمهوری اسلامی ایران برای دولت و ملت کوبا و مقاومت آنها در مقابل زیاده خواهی زورگویان احترام خاصی قائل است و نسبت به تحکیم روابط و دوستی ها با این کشور اهتمام داشته و مصمم است.
«میگل دیاز کانل» رییس جمهور کوبا نیز در این دیدار با تجلیل از آرمان انقلاب اسلامی و مقاومت دولت و ملت ایران در مقابل زیاده خواهی قدرت های زورگوی جهان خصوصاً آمریکا، اظهار داشت: دولت و ملت کوبا برای فرهنگ غنی و ملت عزیز ایران ارزش و احترام خاصی قائل هستند.
وی با تاکید بر ضرورت توسعه همکاریهای ایران و کوبا در همه بخش ها خصوصاً در حوزه های تجاری و علمی و فناوری، اضافه کرد: همکاری مشترک ایران و کوبا در حوزه مقابله با بیماری کرونا و ساخت واکسن موفقیت بسیار خوبی در مبارزه با تحریم ها و توطئه دشمن مشترک دو ملت به شمار می آید.
رئیس جمهور کوبا همین طور با اعلان اینکه از حق ایران جهت استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای حمایت می نماییم، بر تلاش مسئولان دو کشور برای توسعه روابط بانکی و تجاری بین تاکید کرد.