بهادری جهرمی: هیچ تغییری در تیم اقتصادی دولت رخ نداده است

سخنگو و دبیر هیئت دولت با رد تغییر در تیم و تصمیمات اقتصادی دولت جزئیات تصمیم گیری برای تغییر ترکیب کمیسیون اقتصادی را شرح داد.
علی بهادری جهرمی در گفت وگویی با تکیه بر این که آقایان محسن رضایی و صولت مرتضوی مانند سایر اعضای هیئت دولت همچون گذشته حق حضور در تمام کمیسیونهای دولت همچون کمیسیون اقتصادی را دارا هستند، اظهار نمود: علاوه بر این، هیچ تغییری هم در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که به صورت منظم از جانب رئیس جمهور و به ریاست ایشان برگزار می گردد رخ نداده، همه اعضای تیم اقتصادی دولت کمافی السابق در آن حضور دارند، همه بحثها و تصمیمات اقتصادی لازم و اجرایی در آنجا طرح میشود و آقای محسن رضایی هم دبیر این ستاد هستند.
وی ادامه داد: آقای محسن رضایی، طبق روال 8 ماه گذشته بعنوان معاون اقتصادی رئیس جمهور، دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و دبیر ستاد اقتصادی دولت مشغول فعالیت هستند.
بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: مباحث مطروحه در کمیسیون اقتصادی اجرایی نیست و موضوعات این کمیسیون هم صرفاً بخشی از موضوعات مطرح شده در ستاد اقتصادی دولت می باشد.
دبیر هیئت دولت خاطرنشان کرد: در 7 کمیسیون دولت بحث و تبادل نظر مقدماتی و پیشینی پیرامون موضوعات مطروحه در صحن هیئت دولت صورت میپذیرد. تصمیم نهایی و بدون اطلاع اعضای هیئت دولت در کمیسیونهای فرعی هیئت دولت دریافت نمیشود.
بهادری جهرمی با تشریح علت حذف معاون اقتصادی و معاون اجرایی رئیس جمهور از ترکیب کمیسیون اقتصادی هیئت دولت خاطرنشان کرد: بعد از انتخاب و تعیین اعضای کمیسیون از بین اعضای هیئت دولت و مطابق آئین نامه، جلسات کمیسیون با حضور دو سوم اعضای انتخاب شده رسمیت می یابد. در مورد برخی کمیسیون ها و خصوصا کمیسیون اقتصاد این مورد از مدتی قبل مطرح بود که به علت مشغله اعضا و وجود جلسات ستاد اقتصادی دولت، گاهی جلسات کمیسیون به نصاب لازم نمی رسد و عملا به منظور معطل نماندن بررسی موضوعات، جلسات بدون حد نصاب قانونی تشکیل می شد.
وی ادامه داد: این مشکل سبب شده بود موضوعات ارسالی از کمیسیون به هیئت دولت، مجدد به کمیسیون ارجاع گردد تا مطابق روال قانونی بررسی شود.
سخنگوی دولت افزود: به صورت خاص در مورد کمیسیون اقتصادی، آقایان صولت مرتضوی و محسن رضایی برای برون رفت از این مشکل، پیشنهاد دادند که از عضویت در کمیسیون اقتصادی حذف شوند. البته نمایندگان ایشان در کمیسیون اقتصادی حضور داشته و ایشان را از مباحث مورد نیاز آگاه خواهند کرد.
بهادری جهرمی تصریح کرد: علاوه بر همه اینها، بنا بر قاعده کلی، هر زمان که نیاز باشد، آقای محسن رضایی و صولت مرتضوی خواهند توانست در جلسات کمیسیون اقتصادی همانند سایر اعضای هیئت دولت حضور یابند. بنابراین صرفاً برای رفع مشکل نصاب قانونی جلسات کمیسیون اقتصادی و روال قانونی پیدا کردن مذکرات و مصوبات این کمیسیون، عضویتشان از کمیسیون به پیشنهاد خودشان حذف شد.

منبع: