نایب رئیس مجلس: بانکها در حق استانهای کمتر توسعه یافته جفا نکنند

به گزارش آذر نایب رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بانکها با معیار منابع و مصارف در پرداخت تسهیلات، به استانهای کمتر توسعه یافته جفا نکنند.

علی نیکزاد در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار نمود: سیستم بانکی در استان هایی مانند اردبیل که از کارخانه ها و واحدهای صنعتی بزرگ بی بهره است با طرح مساله منابع و مصارف برای اقشار مختلف محدودیت پرداخت تسهیلات را قائل شدند در حالیکه این استان و سایر استانهای محروم کشور از دلار هفت تومانی برای سرمایه گذاری استفاده نکرده و از برخی واحدهای صنعتی بزرگ دولتی بی بهره هستند.
وی خاطرنشان کرد: این جفا در حق چنین استان هایی است که مدیران بانکها بر اساس منافع و مصارف پرداخت تسهیلات را انجام دهند که ما از راه مجلس و دولت پیگیری های لازم را انجام می دهیم تا بانکها دست از کارشکنی در پرداخت تسهیلات برای واحدهای صنفی و صنعتی بردارند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: استانی را سراغ داریم که در سایه یک کارخانه معدنی ۲۵ هزار میلیارد تومان در طول سال سود می کند که مقایسه این منابع عظیم درآمدی با استانی نظیر اردبیل که از واحدهای صنعتی بزرگ بی بهره است، جفا و ظلم در حق چنین استانهای کم برخوردار می باشد.
نیکزاد اضافه کرد: در دیدار با اعضای اتاق اصناف، اتحادیه ها و بازاریان معتمد و صاحب تجربه اعلام کردیم که در سطح ملی و در اصلاح قانون اصناف تلاش خواهیم کرد تا گره به وجود آمده در عضویت اعضا در اتحادیه ها را برطرف نماییم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در قانون گذشته افرادی که ۲ دوره متوالی و یا چهار دوره متناوب عضو اتحادیه ها بودند، حق عضویت مجدد را نداشتند که قرار شد با اصلاح این قانون از راه عرضه طرحی به مجلس از جانب نمایندگان، پیگیری های لازم صورت گیرد تا این قانون حذف شده و اصلاح به درستی صورت گیرد.
نیکزاد افزود: اشخاص حقوقی در این قانون مشکلی ندارند اما مشکل بوجود آمده برای اشخاص حقیقی است که انتظار می رود در سریع ترین زمان قوانین به نفع اصناف و اتحادیه ها اصلاح شده تا آنها بتوانند از ظرفیت افراد با تجربه و معتمد در بازار استفاده کنند.
وی عمده خواسته بازاریان را خاطرنشان کرد و بیان نمود: بازاریان انتظار دارند که اگر دولت دست آنها را نمی گیرد، حداقل پای آنها را نبندد و خودشان تلاش کنند تا فرصت اشتغال و فضای مناسب کسب و کار را فراهم آورند.
نیکزاد پرداخت بخشی از جریمه وصولی را به حساب اصناف و بخشودگی مالیات در روزهای کرونا را از دیگر مطالبات اصناف و بازاریان اعلام نمود و افزود: به صورت استانی و با همراهی مدیران استان تلاش کردیم تا بعضی از مشکلات اصناف را برطرف کرده و قول مساعد برای پیگیری حل دغدغه آنها را داشته باشیم.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وزیر سابق میراث فرهنگی در وفا نکردن به عهدشان برای تخصیص ۱۶ میلیارد تومان به بازار تاریخ اردبیل در راه مرمت و بهسازی تصرح کرد: انتظار داریم که این مشکلات با دست مدیران با کفایت در سطح استان برطرف و گره های صاحبان اصناف و اتحادیه ها رفع گردد.

منبع: