از سوی دادستان تهران صادر شد دستور مراقبت ویژه از نوزاد رها شده در نازی آباد

سرپرست دادسرای ناحیه 16 تهران از دستور دادستانی تهران مبنی برنظارت بر روند درمان و مراقبت از نوزاد رها شده در محله نازی آباد تهران، آگاهی داد.

به گزارش آذر به نقل از قوه قضاییه، نجف جابری در این زمینه اظهار نمود: بمحض دریافت گزارش مربوط به پیدا شدن یک نوزاد رهاشده در زمینه کلانتری ۱۳۰ نازی آباد و حوزه قضایی دادسرای ناحیه ۱۶، جهت بررسی حال عمومی نوزاد و وضعیت نگهداری و روند درمان وی از بیمارستان بازدید کردیم.

وی اضافه کرد: حسب اعلام پزشک مراقب در بیمارستان، کلیه آزمایش های لازم همچون هپاتیت وایدز و… از نوزاد گرفتن و پاسخ منفی بوده است و فقط به لحاظ رها شدن در سطل زباله، لوب چپ ریه و پای راست نوزاد گرفتار عفونت وآسیب شده و مراحل درمانی ادامه دارد.

معاون دادستان تهران اشاره کرد: به مدیریت بیمارستان تاکید شد تا تمام تمرکزشان بر روی درمان نوزاد باشد و در صورت کمبود امکانات و نیاز، نوزاد مذکور به درمان تخصصی به بیمارستان تخصصی و طبی اطفال منتقل شود.

وی با اشاره به اینکه دستورات لازم به مرجع انتظامی جهت مراقبت از طفل، حفظ امنیت محل و نیز شناسایی پدر و مادر احتمالی یا فرد رهاکننده نوزاد صادر گردیده است، اظهار داشت: تحقیقات لازم در این خصوص در حال انجام می باشد و حال عمومی نوزاد خوب گزارش شده است.